Alla inlägg den 11 februari 2010

Av EliDa - 11 februari 2010 17:03

Nu är vi på sista etappen, 30 fullgågna veckor & 75 % avklarat. 69 dagar kvar & då har jag räknat med den 21/4. Blir spännande att se vilket datum vi får träffa våran nya familjemedlem för första gången. Har vi "otur" blir det samma datum som Kristoffer fyller (den 9) Självklart spelar det ingen som helst roll men det är nog roligare med olika födelsedagar. Dessutom har vi Rickards bror som också fyller den 9 så om vi får det så blir det ju 3 stycken på samma dag.


Förkylningen är bättre, har bara lite diffus huvudvärk emellanåt men det är hanterbart. Tröttheten är fortfarande rätt tuff men jag slarvade med mina tabletter förra veckan så förhoppningsvis blir det bättre nu när jag kommit igång med dom igen. Få se vad värdet säger nästa vecka. Dessutom märks det rätt tydligt att ljuset börjar komma tillbaka. Dagarna blir längre....skönt. Nu fattas bara värmen så snön kan börja smälta.


Idag fick jag återbud på en av dom inbokade tiderna, ska tydligen inte göra det sista ultraljudet. Känns väl sådär då det hade varit kul att se Knytet en gång till men om dom säger att det inte behövs så är det väl bara att acceptera. Beror väl på att det ska bli snitt. Hon sa inget om min urinodling så det var förmodligen inget, skulle få svar senast imorron.




Av EliDa - 11 februari 2010 17:00


Bebis

En liten drömmare

Genom att göra ultraljudsundersökningar på barn under längre perioder har man kunnat visa att de nu drömmer när de sover. Man tror åtminstone det eftersom barnets ögon rör sig på samma sätt som en sovande vuxens.
Undrar vad de drömmer om...


Ditt barn börjar utveckla underhudsfett och huden ser mer rosa än röd ut. Barnet har förmodligen inte lagt sig i rätt läge än med huvudet nedåt, men en del barn gör det nu.


Kroppen

Vatten i hela kroppen

Känns dina ben svullna? Passar inte ringarna längre? Runt den här veckan är det inte ovanligt att du samlar på dig vatten. Kroppen har bildat så mycket som 50 % mer blod och kroppsvätskor under graviditeten för att uppfylla barnets behov. En del av denna extravätska läcker in i dina vävnader. När din växande livmoder trycker på bäckenvenerna hindras en del av flödet till din underkropp. Det här får vätska att flöda till ben och fötter så att de svullnar. Det här är oftast inte farligt, men för att vara på den säkra sidan tar din barnmorska ditt blodtryck varje gång du träffar henne. Vad ska jag göra? Sitt inte med benen i kors! Då hindrar du flödet ännu mer. Trä alla ringar på en kedja och bär dem runt halsen i stället. Drick mycket, rör på dig för att hålla igång cirkulationen och vila med benen upp!


Källa: Libero


Av EliDa - 11 februari 2010 16:50


Jag är på dag  211 av 280. (75,4%).

Jag är i vecka 31.
Jag har gått 30 fulla veckor och 0 fulla dagar (v30+0).
Jag är i 8:e graviditetsmånaden
Jag har 69 dagar kvar till beräknad förlossning (21 April 2010)


Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards