Alla inlägg den 16 mars 2010

Av EliDa - 16 mars 2010 10:19

Jag är på dag  244 av 280. (87,1%).

Jag är i vecka 35.
Jag har gått 34 fulla veckor och 5 fulla dagar (v34+5).
Jag är i 9:e graviditetsmånaden
Jag har 36 dagar kvar till beräknad förlossning (21 April 2010)

Av EliDa - 16 mars 2010 10:14

Bebis

Barnets hjärta slår cirka 120–160 slag i minuten. Nu börjar det bli trångt, och därför håller sig barnet mer stilla än tidigare. Dessutom har ditt barn kanske vänt sig så att huvudet pekar nedåt, redo för förlossningen. Som om inte det vore nog så lägger barnet på sig mellan 25 och 30 gram per dag. Hon eller han har inte lika mycket plats som tidigare

Kroppen

En del kvinnor får en hemsk klåda, särskilt på magen, i handflatorna och på fotsulorna. Du kan lindra klådan genom att smörja in dig med fuktkräm och borsta med en mjuk babyborste där det kliar som värst. Berätta för barnmorskan eller läkaren om du lider av klåda. Du känner dig säkert tung och klumpig. Du blir förmodligen lätt irriterad. Din mage är ofta i vägen, och armarna känns för korta. Det går inte att hitta en bekväm sovställning. Det enda du kan göra är att sova på sidan. Vissa strategiskt utplacerade kuddar kan också hjälpa. Nu är det inte fel att byta skor med snörning, som gympaskor, mot skor du inte behöver knyta. Inga klackar är modellen. Högklackat och platåskor är visserligen snyggt, men nu behöver du stabilitet. Fotmassage är alltid välkommet. Be din partner att massera dig. På en gång.

Källa:  Libero

Av EliDa - 16 mars 2010 09:44

Okej dags att uppdatera lite igen då, förra veckan var barnen här & orken till att blogga fanns inte riktigt där. Varje dag känns ju nästan likadan & väntan på Knytet är inte mindre nu. Har i allafall hunnit gå in i V. 35 & info om den veckan kommer. Jag har börjat fylla upp frysen med fikabröd inför dels Kristoffer´s 8~årsdag & om det kommer besök. 


Känner mig rätt tung & otymplig nu trots den lilla viktuppgången (+ 5 Kg förra vägningen  sen inskrivningen) Armarna känns för korta & det är svårt med både jacka & skor. Vaknar dessutom minst 2 gånger varje natt för kisspaus, lägg sen till att jag har svårt att ligga bekvämt & vaknar till i stort sett varje gång jag ska vända mig i sängen. Ibland vill jag bara bryta ihop, blir lite gnäll ibland men självklart kommer det vara värt precis varenda stund när allt är klart. 


Vi väntar fortfarande på snittdatum men det kommer väl. Vi hade ju bokat in datum för ännu ett UL för att fastställa var moderkakan ligger placerad. Den bokades ju av men nu vill dom i Norrköping där snittet ska ske att det ska göras så vi har fått en tid den 1/4, ska bli kul. Kände mig ju lite besviken då vi fick avboka tiden. Förhoppningsvis kan vi då även få ett hum om hur "stor" den Lill* är då magen faktiskt inte enligt vissa inte är så superstor, men jag följer min kurva & det är väl huvudsaken. 


Nu måste jag fortsätta med baket....en doft av nybakad sockerkaka sprider sig i köket. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards