Alla inlägg den 20 maj 2010

Av EliDa - 20 maj 2010 08:53

Stackars Emelia & stackars våran soffa   Kanske ska vara glad över att den är tvättbar för det lär behövas nu efter Emelias kaskadkräkning. Hon är ibland som en mänsklig fontän. Hon fick i sig nästan 200 ml efter en hel natts sömn. Rapade väl inte så bra som hon borde gjort efter sista slurken. Jag la henne på täcket i soffan. Var väl tvungen att fixa frukost åt Kristoffer också. Hann inte resa på mig förrens jag både hör & ser hur stackars Emelia får upp världens fontän....rätt upp på ryggstödet i soffan. Det rinner ner på täcket & mellan sittdynorna. Lite panik för samtidigt som jag ska trösta henne så behövde jag torka upp det värsta innan allt sögs in i dynorna. Vid blöjbytet kom det ännu mera, det bara sköljde ur henne....kändes det som. Frågan är hur mycket som finns kvar i magen. Men dessa kräkningar beror tydligen på att den övre magmunnen inte är riktigt färdigutvecklad ännu. Det ligger därför mat där & skvalpar också & det är det som kommer upp. Så länge hon går upp i vikt så är det ingen fara & det gör hon ju, det känns minsann. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards