Alla inlägg den 2 juni 2010

Av EliDa - 2 juni 2010 09:18

    

Av EliDa - 2 juni 2010 09:13

Igår behövde vi handla lite på Citygross, räckte med en korg så då passade vi på att testa bärselen. Ställde in allt & testade hemma innan vi gav oss iväg. Hon verkade trivas väldigt bra & när vi handlade så somnade hon så skönt. Hon satt väldigt bra även om hon nästan försvinner. 


Av EliDa - 2 juni 2010 09:03

Igår på självaste 7veckorsdagen så var det dags för 2-månaderskontroll på Bvc. Kan ju säga som så att det var inte populärt att bli avklädd & undersökt av en läkare. som hon skrek, helt hysterisk. När läkaren ville kolla i hennes ögon så skrek hon så förtvivlat att hon knep igen ögonen. då skojade han & kollade munnen istället, den såg fin ut. Fick även väga & mäta henne, hon väger nu 4830 gram & är 55,5 cm lång. När vi vägt & satt på blöja så kollade läkaren hennes ögon när jag höll & tröstade henne. Det såg bara bra ut. När hon låg på skötbordet & jag klädde på henne så snyftade hon så hon skakade. Den andra läkaren/sköterskan som var i rummet trodde hon hade hicka & undrade om hon brukar låta så där när hon varit ledsen. Men det var nog första gången jag sett henne så. Stackars liten tjej, hon somnade skönt i vagnen på vägen hem. Få se hur det går vid 3- månaderskontrollen, då ska hon ju få spruta. 

Av EliDa - 2 juni 2010 08:54

Även denna natt gick bra för Emelia att sova i egen säng, så skönt att det verkar fungera bra. Har fått gå upp två gånger under natten för blöjbyte & mat, men sen har hon snart somnat om. I morse kände jag vid kvart över fem av att Rickard pussade hej då på kinden. Då hade jag hört Emelia knöla lite till & från en stund men var sååå trött. Hämtade över henne till min säng där vi låg & småslumrade. När jag var tillräckligt pigg att orka upp för att börja dagen, ja då somnade hon om för att vakna strax innan 7 igen. 


Här har vi hunnit skickat iväg dom stora till skolan, jag har duschat & trasslat ut mitt hår som har en förmåga att trassla ihop sig något så för *pip* Orkar inte alltid ta hand om det så det åker oftast upp i en slarvig tofs & så får det sitta även under natten. Var säkert ett år sen jag klippte det sist så det skulle behövas. Rickard har hjälpt mig trassla ut stora tovor ibland men jag är så håröm att det slutar med att jag tjuter. Nu tog jag tid på mig att trassla ut det själv & jag gav inte upp. Få se hur länge jag lyckas ha kontroll på håret innan det tovar sig igen. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards