Alla inlägg den 3 juni 2010

Av EliDa - 3 juni 2010 15:39

Ok, ännu ett inlägg om Emelia men det kan vara roligt att läsa om ett par år & minnas tillbaka.


I Tisdags blev det ganska sent med maten här hemma, som det ju kan bli när man har en sambo som jobbar kvällar & en liten att ta hand om. Inte alltid tajmingen blir perfekt. I alla fall, det är heller inte så vanligt att vi är alla 4 vid matbordet samtidgt då Rickard oftast kommer efter vi andra ätit. Men nu hann han hem & vi satt allihop vid matbordet för att äta. Bara det att Emelia som nästan alltid själv ska ha mat samtidigt & man (läs jag) får äta efter dom andra.


Vi satt vid bordet, Emelia hade ätit färdigt, är såklart ganska så mätt där hon ligger & jäser i famnen på mig. Vi drabbades alla av någon skrattattack av det vi pratade om....minns tyvärr inte om vad. Det var med andra ord ganska så livat & när jag tittar ner på Emelia så tittar hon på mig med en blick som säger "Är du inte riktigt klok?" Vilken blick hon gav mig, det hade varit kul att ha kameran. Den blicken gjorde ju att jag skrattade ännu mer.  Man måste nästan varit där för att förstå hur rolig hon såg ut. 


Nu ska jag ut & laga en gourmetmiddag (köttbullar & makaroner), får passa på medans huvudpersonen i familjen sover & nyss ätit. Dessutom är det snart fotbollsträning så snabbt & enkelt får det bli innan den. 

Av EliDa - 3 juni 2010 10:10

Blev så full i skratt igår när jag läste Rickards kusins blogg. Hon fick barn ca två veckor innan oss. Vi går ju på samma Bvc & vi måste haft samma läkare för hennes son hade reagerat som Emelia.....skrikit sig röd under undersökningen. Kan ju inte bara berott på att båda våra barn började bli lite hungriga, måste varit något med läkaren   

Av EliDa - 3 juni 2010 09:58

Idag blev det en tidig promenad, slog följe med Isabella till skolan. Gick förbi brevlådan vid macken & så hem igen. Nu ligger Emelia & sover i vagnen utanför. Jag hoppas hon kommer sova bättre idag för igår & inatt har det känts som hennes sömn varit ganska så orolig. Hon sov bra fram tills 11 igår förmiddag då en kompis kom hit på lite kaffe. Sen sov hon nog inte mer en 45-60 minuter totalt på hela dagen. Hon somnade väl runt 21.30 på kvällen men när jag gick in för att sova en timme senare så sov hon oroligt igen. Vid 2-tiden inatt fick hon komma över till oss & då somnade hon om & sov lite bättre fram tills tidigt imorse. Förstår inte hur hon orkade, men hon kanske tar igen det idag. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards