Alla inlägg den 6 juni 2010

Av EliDa - 6 juni 2010 08:22

Det blev några trevliga timmar med Karin & hennes familj i Vikingstad igår. Isabella stannade hemma, hon var ju lite förkyld. Trodde nog att det skulle vara smockat med folk på badet men det var ganska lagom med folk, bara köandet i kiosken som tog tid. Fick nästan omgående börja med att ge Emelia mat, men först tog Kristoffer sitt premiärdopp i poolen...20 grader i vattnet så det såg allt annat än skönt ut men i kom han till slut.

     

Emelia hade en vägra-sova dag, ibland är hon så envis. Hon var så trött & mot slutet så höll hon på att somna flera gånger i Karin´s famn men minsta lilla ljud så tittade hon upp. Rickard säger att det är efter mig för att dom stora barnen är lite så....vill inte sova alltså    

När vi kom hem fick hon mat igen & somnade runt 16.30 & sov sen hela kvällen i soffan. Mat igen ca 5 timmar senare, blöjbyte & så somnade hon om i sin egen säng. Så det var ju rätt skönt att hon inte var vaken halva natten efter sin långsömn i soffan. 


När Rickard skjutsat Isabella till sina kompisar för lite tjejmys & övernattning tog han tag i Kristoffer´s hårklippning. Så långhårig så det var verkligen på tiden. Satte trimmern på 15 mm & körde igång. När jag såg Kristoffer så kände jag att han kommer tycka det blir alldeles för kort, det var ju så mycket hår som försvann. Han såg så ledsen & orolig ut så jag peppade & sa att han blev fin & det blev han ju. När han duschade av sig hörde jag att han grät lite men sen tror jag faktiskt att han tyckte det var skönt. Han hade ju fått löfte om att spara en liten synttofs i nacken så det löftet höll vi. Håret kommer ju växa ut igen under sommaren. Men nu är han så mycket sötare & det blir säkert lättare för honom att tvätta sitt hår ordentligt. 

   Före


 Efter

    Den lilla tofsen :)

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards