Alla inlägg den 15 juni 2010

Av EliDa - 15 juni 2010 20:22

Hela familjen samlad i soffan, en ritar (Isabella), en äter smörgås (Kristoffer), en sover (Emelia) & två surfar (vi vuxna)

Ska snart se till att Kristoffer kommer i säng, Isabella får en liten stund till & Emelia ska väl äta en gång till innan hon sover för natten. Hon har sovit ett tag nu så det borde snart vara dags för lite mat.

Båda barnen tycker ju så mycket om Emelia, Kristoffer är nog den som visar det mest. Han vill gärna vara nära, han gosar, klappar & tröstar när hon är leden. han plockar gärna upp henne i famnen, men bara när hon ligger i soffan än så länge. han skulle säkert kunna bära henne men hon får bli lite stadigare först. Men det finns ingen tvekan om att han älskar sin syster, hon är enligt honom sötast i världen   


     

Av EliDa - 15 juni 2010 14:53

Dom stora barnen har kommit hem igen  

Det blir en aktiv vecka med både danskola, simskola & scoutläger men det känns som vi har koll på läget & har fått ihop lämning & hämtning ganska bra. Isabella är ju så pass stor att hon kan ta tåget in till Linköping själv. Idag slipper Kristoffer & jag ta tåget så då tog jag en promenad med Isabella till stationen. Imorrn har vi bestämt att hon ska sova hos mormor som bor i Linköping.


Kristoffer har ju börjat simskolan, han verkar vara äldst i sin grupp. Få se hur han simmar jämfört med dom yngre, om han kanske kan byta grupp. Igår var det så kallt i vattnet att det slutade med att vissa grät.


     


Nu ska jag ge minstingen mat, får försöka skriva mer senare :)

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards