Alla inlägg under juni 2010

Av EliDa - 12 juni 2010 07:12

Den svenska sommaren har kommit, kanske för att stanna? Igår regnade det precis hela da´n, mer än mindre i allafall. Just nu tittar solen fram men den försvinner nog snart för det blåser ganska så bra därute.


Igår kom Jessica på besök så vi satt här med varsin dator...roliga va? Men vi pratade en del också, åt lite lunch & fikade. Hon brukar köpa så goda brownies på macken, det är någon kolasmet med nötter på så två såna hade hon köpt + tre Delicato pärlbollar. Brownisen är så söta så det blir maffigt med en hel så vi tog en bit från båda & gav till Rickard. När jag frågade om han ville ha fika fick jag inget svar. Tog för givet att han satt vid datorn däruppe med hörlurar så jag var snäll & fixade te & ett fat med fikat åt honom & gick upp........då sov han som en liten gris i Kristoffer´s säng. Han kom väl ner någon timme senare, värmde sitt te & åt upp kakorna.


Jag laddade hem gratisversionen av Spotify så nu letar jag låtar för fullt & gör låtlistor. Få se om 20 timmars musik räcker annars får jag uppgradera, 49 kr i månaden är ju inte så farligt. Jag har även byt webbläsare till Firefox så igår roade jag mig med att flytta över mina bokmärken, hade en hel del men alla har inte fått följa med, vissa sidor är ju lättare att hitta & bara göra en sökning.

Få se vad det blir idag, om vi ska hitta på något eller bara ta det lugnt här hemma.

Av EliDa - 11 juni 2010 21:47

Börjar bli dags att gå lägga sig känner jag, Rickard sover halvsittandes i soffan & den Lilla är envis som synden & vägrar slå igen dom blå så pass hårt att hon somnar. Hon sover kortare stunder & helst ska någon (eller båda) vara så nära som möjligt, då går det bra. Försökte att lägga henne i sängen så hon ska lära sig somna där & inte bara fortsätta sova när hon sover djupt. Men se det gick inte, snacka om sällskapssjuk. Fast det kanske inte är så konstigt, efter 9 månader i magen & närhet hela tiden så tar det nog sin lilla tid att vänja sig. Hon kommer bli bortskämd, det tror jag säkert. (Under tiden detta skrevs har R vaknat & E somnat)


Får uppdatera mer imorron, jag vill göra mina Älsklingar sällskap till drömmarnas land   

Av EliDa - 10 juni 2010 20:47

När Isabella var här förra veckan så blev hon ganska så förkyld mot slutet av veckan. Hon har förmodligen smittat Rickard som nu är dunderförkyld. Men jag tror även Emelia åkt på några baskilusker. Det rosslar om henne & ibland täpper det till i hennes lilla lilla näsa så hon verkar få svårt att andas. Jag hoppas det stannar vid det lilla, att hon inte blir sämre. 


Vi har sovit på soffan ett par timmar i eftermiddag hon & jag, så mysigt & hon vill gärna vara nära. Hon är väldigt sällskapssjuk, ibland ligger hon & smågnäller & så tar man upp henne så blir allt bra igen. 


Jag tror Rickard & Emelia kommer få ett alldeles speciellt förhållande, för ingen kan få henne att skratta som han. När han kommer hem & håller i henne, pratar med henne & hela hans ansikte är ett stort leende, ja då skiner Emelia också upp. Hela hon lyser, jag kan inte alls få samma leenden ifrån henne. Men det kommer väl, jag får ju så mycket annat. 

Av EliDa - 10 juni 2010 07:05

Nu är det bestämt, idag ska jag ringa & förlänga Isabellas telefonnummer i 18 månader till. Då får hon ju sin rosa mobil hon vill ha.


  


Tydligen kan man inte förlänga via 3´s sida utan måste ringa kundtjänst. Rickard blev kund hos 3 också & valde en telefon till mig som jag vill ha. Nämligen Sony Ericson Xperia Mini Väljer man den svarta får man även med det röda skalet, väljer man en vit telefon får man ett i lime. Men jag vill helst ha ett rött så svart fick det bli. 


     


Bildkälla: 3

Av EliDa - 10 juni 2010 06:46

Sommarlovet har börjat....med regn   Skönt att det var uppehåll mesta delen av dagen igår när barnen slutade skolan. Avslutningen i kyrkan var lika fin som den brukar, även om det känns lite långdraget ibland....speciellt när kyrkan är fullsatt & man har ståplats. Vi hämtade mamma på stationen men var ändå vid kyrkan 30 minuter innan det skulle börja & då var det redan ganska mycket folk. Jag hade Emelia i bärselen & hon sov sig genom hela avslutningen. Sommarsånger, tal av präst & rektor, avtackning från rektor till tre lärare som gick i pension & avtackning av 6orna var lite av det som hände. När rektorn pratade med 6orna kändes det lite vemodigt...min stora tjej går ut mellanstadiet & börjar högstadiet nästa termin....ny klass & ny skola. Kan inte fatta vart tiden tagit vägen. När Emelia är lika gammal, ja då är Isabella 24 år. När ungarna väl fått komma ut från kyrkan blev det fotografering & hejdå till kompisar & lärare. Isabella´s klass skulle som tradionen säger åka traktor & vagn dom fixat iordning kvällen innan. Det tutades hej vilt med gastutor & andra små saker dom blåste i...vilket liv men Emelia hon brydde sig inte, bara sov & sov intill min kropp   När vi skjutsat mamma till tåget åkte vi till skolan för lite tårtkalas, eller lite....det var rena rama tårtbuffe´n, många olika att välja mellan. Jag tog två olika & smakade en tredje av Rickard, goda alla tre. När allt var över sa vi hejdå till barnen, dom skulle ut & äta lunch på en Kinarestaurang & senare skulle Isabella iväg på fest med klassen. Tror & hoppas det var riktigt kul för henne.


      

Mina fina barn   


   Vagnen (lite av den i alla fall)

Av EliDa - 8 juni 2010 19:56

Idag har Isabella & jag fått några timmar av kvalitetstid igen. Hon kom när hon slutat skolan för att få hjälp att färga håret. Hon berättade om avslutningsmiddagen dom haft i skolan idag. När 6orna slutar så ordnar 5orna en tre-rätters middag. Dom hade komponerat en meny som lät väldigt god & det lät som det hade varit trevligt. Vi kollade även på en ny mobil till Isabella, hennes abonnemang hos 3 kan nu förlängas ytterligare 24 månader så får hon en ny. Hon vill ha en Sony Ericson t715, den som är rosa & svart.

      

Bildkälla: 3


Det var en väldigt snygg telefon & jag skulle nog kunna tänka mig en likadan. Jag har lite längre tid kvar (tror jag) innan jag kan förlänga mitt så jag har ju lite tid på mig. Vi får väl ta en diskussion Rickard & jag om vi ska fortsätta med 3 eller ha Telia hela familjen. 


Resultatet av färgningen blev helt okej, från en ljusare dassig brun färg till moccabrunt så skillnaden blev ganska stor:

     

Är själv sugen på att färga håret nu så det får jag väl göra under sommaren, men behöver nog klippa det först.


Av EliDa - 7 juni 2010 20:29

Förstår inte varför det alltid måste regna & vara råkallt när man har något att göra som inte tillhör vardagen. De har varit skapligt & uppehåll under dagen & när vi skulle gå till avslutningspicknicken så regnade det. Bara att klä på ordentligt & på med regnskydd på vagnen. Vi gick en tipspromenad i skogen, med frågor om Kristoffer´s fröken...vad hon skulle välja av två olika alternativ. Av 13 frågor hade vi 6 rätt, men det är ju inte lätt att veta allt. Matsäcken fick vi äta inne i skolans matsal. Gav Emelia en flaska mat så ikväll känns det som det kan bli lite vettigare rutin på det då hon varit vaken sen dess. Blir en flaska till om någon timme så kan vi gå lägga oss sen. Kristoffer´s fröken fick en fin blomma som tack för läsåret. Men han får samma fröken & klassrum nästa år igen.  


Har ju även varit på efterkontroll på Mvc idag. Fick väga mig & jag väger faktiskt 5 Kg mindre än vid inskrivningen. Hon kollade även mitt ben & foten som fortfarande är ganska svullna. Hon trodde det kunde bero på dålig blodcirkulation så hon tyckte jag skulle börja med stödstrumpa. Får väl använda det när jag är hemma eller har jeans på mig. Men borde kanske även be någon på Vc kolla upp det. Får väl ta det i samband när jag ska ha hjälp med min P-spruta, har aldrig testat det så jag hoppas det kommer fungera bra. Kan ju vara skönt att slippa knapra piller & bara bli stucken var tredje månad. Tog även ett cytologprov, skönt att ha det avklarat också. Fick ju en kallelse under graviditeten som jag aldrig gick till. Bara hoppas det var tillräckligt att göra testet på, annars blir jag kallad igen. När jag klev in i bilen rev jag sönder mina byxor   Fastnade i själva låset & rev upp stans reva, bara att skippa handladet jag tänkt mig & åka hem för byxbyte. 


Rickards besök på banken gick bra, vi ska lämna in en offert på vad konvertering till fjärrvärme skulle kosta. Vi ska även få lån till att lösa alla våra småkrediter. Vi räknade ju på vad vi hade när vi ansökte om bolånet & mina slutade på ca 30 000 i beviljade krediter. Har ju hos en del såsom Ellos, Lindex & Ikea. Kommer bli skönt att få ner summan & nu ska alla kort klippas & alla krediter avregistreras. Tror det kommer kännas bättre, att handla allt kontant. För som det är nu så blir det ju bara dyrare med räntorna. Så det måste vi sätta oss med & se över vad vi har. 

Av EliDa - 7 juni 2010 08:18

Tror Emelias´s förlorade sömn togs ifatt igår för då sov hon större delen av dagen. Var på promenad till Sya & tillbaka igår. Fick med mig Kristoffer på cykel & Rickard tog en paus i altan-rivnings-projectet. Solen gassade på rätt rejält så det gick inte att stå & arbeta med det. Efter promenaden låg Emelia & jag i gräset & gosade, fick försöka söka skugga under studsmattan. Hon slumrade även till en stund där. 

      


På eftermiddagen åkte vi en stund till Rickard´s föräldrar. Dom hade hittat en billig gräsklippare & köpt den till oss. Vi lämnade därför tillbaka den vi lånat av dom. Lånade även ett släp till att köra brädorna från altanen till tippen. Några av dom ser visst ganska okej ut så Rickard tänkte bygga en utomhusbur åt våra marsvin. 


Igår var ju sista kvällen med barnen så vi såg filmen Alvin & gänget 2 innan läggdags. Emelia åt 19.30 & somnade någon timme senare. När hon äter & somnar sådär så är det svårt att veta när man ska gå lägga sig. Vill ju ha så mycket sammanhängande sömn som möjligt. Jag satt kvar i soffan med henne sovandes brevid ett tag efter dom andra somnat. Hon sov dock ett par timmar till efter vi gått & lagt oss. 


Det här är sista veckan för barnen i skolan, på Onsdag är det skolavslutning. Isabella slutar 6an & ska imorron klä en vagn som dom ska åka med efter kyrkan. På kvällen ska dom ha avslutningsmiddag på Sjögestad Motell. Hon kommer hit imorgon efter skolan så ska jag färga håret på henne. Kristoffer slutar 1an & har en avslutningspicknick i skolan ikväll där även familjen får följa med så Rickard har tagit eftermiddagen ledigt så vi kan gå dit. Innan dess ska jag på ett återbesök hos min Bm. Rickard ska även till banken & kolla om vi kan få låna upp lite på huset, han funderar på att dra in fjärrvärme & fiberoptik. Men det där orkar inte jag sätta mig in i så mycket så han får sköta såna beslut. Jag litar på att han vet vad han gör. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards