Alla inlägg den 3 juli 2010

Av EliDa - 3 juli 2010 22:07

Måste bara länka er till min dotter Isabella, ett av hennes intressen är att fotografera. Hon sålde jultidningar i vintras & samlade ihop så pass många poäng att hon kunde välja en kamera. I detta inlägg har hon fotat bl.a Emelia på min axel.

i ett annat har hon tagit ett så bra kort på vårat ena marsvin Vilda.

Av EliDa - 3 juli 2010 21:12

* En sak jag varit dålig på är att låta Emelia ligga på mage & träna på att lyfta huvudet. Nu försöker jag göra det några gånger om dagen men det är inte så populärt, hon blir så arg. Får fortsätta att träna, förhoppningsvis krävs det inte så mycket innan hon kommer på hur hon ska göra. Har testat med att lägga lite leksaker framför henne så snart upptäcker hon väl att det finns saker framför sig.


* Hon har börjat styra händerna mer medvetet, hon kämpar med att försöka trycka in hela knytnäven i munnen. Häromnatten låg hon & smackade högt & ljudligt när hon sultade på några fingrar. Hon har nog även börjat upptäcka fötterna, i bilen hem idag satt hon nämligen & knep med tårna & rörde fötterna samtidigt som hon tittade ner på dom precis som hon undrade vad 17 det var.


* Hon följer saker med blicken. Ovanför skötbordet har vi en mobil hon gillar skarpt. Vid våran säng sitter en lampa hon spanar in varje morron & när vi flyttar den så hänger hon med.


* Oftast kan man ( i allafall jag) tyda hennes gråtsignaler, när hon är trött, hungrig, vill ha sällskap/vara nära, är uttråkad. Det är så kul att höra henne när hon larvar sig, när hon tycker att det är sååå synd om sig själv. Hon vet precis hur hon ska skrika för att man ska komma rusandes & plocka upp henne, då skriker hon som igår då är det panik & då vare sig vill eller kan man låta henne ligga & gråta/skrika.

Av EliDa - 3 juli 2010 20:49

Fixade doppresenten idag & efter det åkte vi till Pappa & Lisa på landet i Sandvik. Stackars Emelia fick återigen sitta inträngd i sin stol där hon blev svettig & jätteledsen. Dessutom var hon trött så det var inte lätt för henne att slappna av & komma till ro. Hon lyckades slumra till när vi nästan var framme så då blev hon ju väckt igen. Hon höll sig i allafall lugn medans vi fick ris & kasslergryta. Fick god sallad till med olika salladssorter, tomat, gurka vindruvor & melon  *mums*

Gav Emelia mat innan vi åt glass & jordgubbar till efterrätt. Hon lyckades efter det somna till några minuter innan hon vaknade igen. Stackars liten, hon lider verkligen i värmen, till slut gick jag in med henne. Det var stängt & nerdraget för att hålla värmen utanför så i stugan var det riktigt skönt. Gav henne lite vatten att dricka & Lisa blötte ner en handduk så den blev sval. Det Emelia gillade bäst med den var att bli baddad under fötterna & i handflatorna. Hon lugnade ner sig & kändes efter en stund svalare, hon blev på bättre humör helt enkelt. Ett tips att tänka på för små bebisar i värmen. Fick sen försöka hålla henne i skuggan så gott det gick & när vi fikade så somnade hon faktiskt till en längre stund. Innan vi åkte hem fick hon mat igen så vi hade en glad & go tjej i bilen på vägen hem.


 

Bilderna redigerade med hjälp av Picnik

Av EliDa - 3 juli 2010 10:59

 


Emelia   


Bilden redigerad med hjälp av Picnik

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards