Alla inlägg den 13 juli 2010

Av EliDa - 13 juli 2010 21:26

Äntligen kom det lite regn & åska men det hade inte skadat med en ordentlig urladdning. Nu var åskan över en mil bort så det mullrade bara lite i kanterna. Vi stängde av luftkonditioneringen & öppnade upp båda dörrarna, skönt när det fick blåsa igenom, det känns friskare men ändå lite klibbigt.

Av EliDa - 13 juli 2010 13:42

Tänk att tre månader redan sprungit iväg, en Tisdag för tre månader sen så kändes det långt till Juli & mina jobbveckor. Nu är vi nästan där, vart tar tiden vägen? Imorron är det dags för tre-månaderskontrollen & vaccination. Vi har ju inte vägt & mätt sen hon var två månader men växer det gör hon. Det märks både på kroppen & kläder. Hon börjar bli en liten knubbis med små "gummibandsveck" både här & där. Just nu sover hon, nakenfis dessutom. Hon hade små värmeutslag under blöjan så luftning behövs. Har lagt frottéhandduk & Liberos engångs skötunderlägg under henne. Värmen tog nog hårt på henne när vi var ute för hon hade svårt att komma till ro. Fick ge henne en dl extra ersättning & då hade hon ätit två dl innan vi gick hem från tandläkaren.

Av EliDa - 13 juli 2010 12:05

Fy vilken värme det var ute, jag (& ungarna) går åt. Kläderna klibbar fast & det känns som jag skulle kunna bosätta mig i duschen & då ska det vara kallt. Nu måste vi snart få lite väderomväxling   

Anledningen till att vi varit ute är att Isabella hade en tid hos tandläkaren. Hennes ena hörntand växte lite galet & hade svårt att komma på plats pga den gamla tanden inte ville lossna. Hon fick lite bedövning & tanden drogs loss. Hon var så duktig men känner sig just nu lite nere pga av bedövningen. Dessutom var hon rätt spänd innan då hon inte visste vad som skulle hända. Hon ska ju inte äta, dricka eller skölja munnen innan kvart i ett ungefär. Men hon fick ta ett par klunkar vatten när vi kom hem, det kan ju inte vara någon fara. Så får hon dricka ordentligt till lunch istället.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards