Alla inlägg den 19 juli 2010

Av EliDa - 19 juli 2010 20:34

 Man kan tro att Lilla Fröken snart ska få tänder för hon har börjat dregla en del. Ibland ser det ut som hon samlar på sig saliven i munnen. Häromdagen så "sög" hon in underläppen mot tandköttet, precis som om det kliade lite. Nu när det är så varmt så är hon klädd i bara blöja en hel del så då gör det ju inget att bli blöt, det är ju bara att torka. Men för att skydda hennes kläder från det blöta i framtiden gjorde jag en beställning på dregellappar/dregelscarfar idag


 


Lånade bilden från Babydrömmen där dom hade trepack enfärgade för 119 Kr. Jag beställde två stycken och man fick välja tre olika färger så det blev tre olika rosa, en röd, en svart och en vit. Då kommer vi nog kunna "matcha" hennes övriga outfit. Lite synd är det att jag aldrig varit sugen på att sy, för då skulle man ju kunna köpa spillbitar och sy ett gäng själv. Det är ju liksom bara en liten trekantig bit med lite "foder" (oftast i flecce) på baksidan och kardborre/tryckknapp att knäppa ihop den med i nacken. Kanske kan flirta lite med mamma om du läser detta     Ska vi köpa tyg någon dag??? För vi lär säkert behöva fler så småningom.

Av EliDa - 19 juli 2010 20:08

* Som jag skrivit tidigare så är ju inte Emelia så glad i att ligga på magen för att träna nacken. Detta känns ju såklart lite oroande men när jag läste en tråd på Familjeliv om en annan tremånaders som var i samma sits så kom det en del tips på hur man kan träna nacken på andra sätt. Häromdagen fick hon en "flygtur" och då såg man att hon är rätt stark ändå, det var ju inte så att huvudet hängde lelöst ner utan hon höll upp huvudet ganska så bra. Dessutom så blir det ju starkare när hon får sitta ansikte mot ansikte. Det är väl mer att hon inte orkar hålla upp huvudet & stödja sig på sina armar i en miniarmhävning än. Tids nog så kommer väl det också så det är bara att fortsätta med lite träning.

Av EliDa - 19 juli 2010 18:20

Första dagen på jobbet är avklarad, nu är jag igång och det känns bra. Imorse var det rätt jobbigt, blev nästan ledsen över att åka hemifrån. Ändå vet jag innerst inne att det här är bra...för oss alla. Fem minuter innan jag slutade fick jag ett mms av Rickard, med Emelia liggandes i vagnen och solbrillor på. Sen stod det Mamma, jag kommer

Då var dom på väg för att möta mig så jag fick sällskap hem   

Som jag känner nu så ska det bli kul att få gå till jobbet imorrn bitti igen. Är ledig på Onsdag för att sen köra fyra dagar på raken. Nästa vecka jobbar jag bara tre dagar eftersom jag är ledig både Måndag och Onsdag.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards