Alla inlägg den 20 juli 2010

Av EliDa - 20 juli 2010 20:39

För några veckor sen så frågade våran granne om vi ville ha tomater av henne. Hon har ett växthus och flera rabatter med både blommor och odlat. Skulle vara kul att ha lite sånt....kanske till nästa sommar när jag inte är höggravid. I allafall, tillbaks till tomaterna, vi fick aldrig någon. Trodde hon glömt bort det men för en stund sen var Rickard ute och tog in marsvinen. Då var hon ute och titta vad vi fick


En hel del tomater redan, ska bli spännande att se dom bli röda och ätbara.

Grannen berättade att hon hört marsvinen fört ett herrans liv tidigare, vi har inget hört så det kan ha varit när vi var och handlade. Anledningen till att dom "skrek" var att det smög en katt på tomten så dom intog väl bara försvarsställning. Vi har ju mer spillbitar från altanen så Rickard ska försöka hinna snickra ihop ett tak och ett skydd åt dom imorron. När vädret är bra så är dom ju ute hela dagarna., man glömmer liksom bort dom, kan ju vara skönt för dom att ha någonstans att krypa in.

Av EliDa - 20 juli 2010 20:37

 


Bilderna redigeras med  Picnik

Av EliDa - 20 juli 2010 19:57

Lite tröttare i kroppen idag, det har varit en hel del spring och lite rörigt på jobbet. Än är man där, än ska man dit och så ska man orka hålla allt i huvudet. Men det är roligt och jag trivs verkligen. Dagarna går ju snabbt när man har att göra. Nu är jag ledig imorron, ska bli skönt för sen kör jag ju fyra dar igen..


Jag är ju även trött då jag har lite svårt att släppa Emelia eller hur jag ska förklara. Jag vaknar för minsta lilla och det är svårt att koppla bort henne. Hon var vaken vid ett-tiden inatt, jag väntade på att Rickard skulle gå upp och ta blöjbytet. Han gick upp till slut, då slumrade jag väl till. Sen vaknade jag vid 20 över två, då var Emelia igång igen och småknölade i sin säng. Då hade hon tydligen somnat medans Rickard gick på toaletten då han varit uppe. Så jag fick gå upp och byta blöjan för att sen somna om till fem. Rickard hör nog inte Emelia på samma sätt som jag, han får lära sig höra henne och jag får lära mig stänga av henne lite om hon inte är ledsen eller upprörd.


Vi har storhandlat idag och fyllt upp kyl och frys. Imorron ska vi åka och handla spån och hö till marsvinen. Spån har vi inte köpt på över ett år då vi köpte en hel bal på Sharpman någon gång innan förra sommaren. Tror inte vi gav 100 Kr för den ens. Men nu finns det bara en buromgång (knappt) kvar. Får skriva upp när vi börjar med balen så ser vi hur länge den räcker. Hö brukar vi också köpa större säckar så imorron får vi först åka mot Linköping & Tornby, ska även köpa ett parasoll till vagnen. Sen blir det väl Mjölby & Sharpman.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards