Alla inlägg den 31 juli 2010

Av EliDa - 31 juli 2010 20:51

Jag är så kvällstrött, nu är det som värst och jag skulle lätt kunna gå lägga mig. Jag har gett Emelia ett sista (tror jag) kvällsmål och hon verkade också väldigt trött så hon ligger nu i sin säng. Ska snart titta till henne, men det verkar som hon somnat. Jag har suttit ensam fram till nu, jättekul en lördagkväll (inte direkt) Barnen tillbringar sin tid däruppe och Rickard har visst fullt upp med sitt datajobb.


Vi har varit på landet idag, har ätit tacopaj och sallad, väldigt mumsigt. Min farfar var också där, det var mycket på min begäran. han har inte sett Emelia så jag tyckte det var dags nu när hon är i en så härlig ålder, glad och social. Men när vi kom dit och dom tre skulle hälsa på henne blev det nog lite för mycket för henne, hon blev jätteledsen. Har läst att det kan bli så i tremånadersåldern med ansikten som barnet inte ser lika ofta som mamma, pappa och syskon. Det gick dock snabbt över och hon har varit väldigt glad. Kul för dom att få se den sidan, sist vi var på landet var det ju sååå varmt och Emelia var på ett lite gnälligare humör. Imorrn är vi bjudna till Rickards bror Robert, hans sambo Maria och deras barn, ska bli väldigt trevligt   

Av EliDa - 31 juli 2010 06:14

Tack för era fina kommentarer om våran Vilda, har inte alls många läsare men det känns fint att ha några stycken trogna som i allafall kommenterar det jag babblar om.   Som det känns nu så blir det nog inget mer marsvin, jag vet att Tufsa borde få en kompis men jag/vi ska försöka bli bättre på att ta hand om henne först. Får försöka ha lite koll på hur hon verkar må, om hon verkar allt för ensam. Då får vi ta det beslutet då, vi skaffade ju båda när vårt förra marsvin Moltas dog så vi har ju redan gått igenom sorgen och det är en tuff procedur. Men som sagt, det är nog för tidigt att bestämma sig nu. Nu ska jag surfa vidare med mina morgonsysslor på datorn igen, ska jobba ett kort extrapass (3,5 h) så jag ska snart till jobbet igen innan jag får helgledigt. Tack igen.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards