Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av EliDa - 4 augusti 2010 10:11

* Motorik: Emelia har den senaste veckan verkligen fått upp ögonen för sina händer...mest den högra. Hon har den på ett par cm avstånd och kollar noga vad som händer när hon vinklar den eller rör på fingrarna. Det ser så roligt ut och jag kan inte minnas att dom andra barnen studerat så ingående.

Även ben och armrörelser är mer kontrollerande, hon sparkar vilt när hon är glad, armarna och överkroppen vrider sig på ett speciellt sätt när hon blir arg, ledsen eller irriterad.

* Tänder: Är säkert på gång för hon dreglar något förskräkligt ibland. Man ser hur hon suger in underläppen och gnor mot underkäken. Hon tycker även om när man gnuggar fingertoppen mot tandköttet. Det kliar nog ganska mycket verkar det som. Men ingen tand i sikte ännu. 

* Kommunikation: Nu snackas det mycket, det testas olika ljudnivåer, ljud, tonlägen och man ser hur hon trivs när hon får reaktion från oss på det hon gör. Hon älskar att vara i centrum och bli pratad med, man hör direkt på hennes ljud när hon är missnöjd för att hon tex får ligga ensam. Hon har även speciella ljud för sig när hon börjar bli hungrig eller trött. Det är inte bara gråt eller skrik längre.


Av EliDa - 4 augusti 2010 07:52

Tänk att så fort det finns lite extrapengar så sätter shoppingsuget in..med all sin kraft, vadå beroende, det är ju så idiotiskt. I allafall så hade älsklingen fått sina skattepengar igår, 6000 lite drygt så nu känns det som månaden är räddad. Han stack iväg igår och shoppade lite saker han behöver ha och som han velat haft ett tag. Bl.a någon slags "tvättmaskin" med ultraljud tror jag, man kan visst använda den till väldigt mycket och jag tror han testar den på Isabellas kamera som hon oturligt nog tappade i sanden så den fick in sand i linsen och inte gick att använda mer. Lite klantigt men en olycka händer ju lätt. kan bara hoppas att kameran får liv igen, återstår att se. han är envis min gubbe, han har skruvat isär  den x antal gånger och försökt laga den. Jag vet en som skulle bli så glad om han lyckas med det. Jag får nog även ta en diskussion med honom om avbetalningen på vagnen, nu kan vi ju faktiskt betala av en större del så kan jag ta det sista när antingen barnbidraget eller jobblönen kommer. Om vi inte tar allt direkt, tror han också tycker det skulle vara skönt att bli av med den summan. Senare i eftermiddag blir det en sväng till Skänninge, och det är ju inte bara jag som vill dit som tur är. Har pratat lite med Jessica om att vi kunde åka dit tillsammans, det är lite roligare att gå med någon mer. Få se om vi kan göra några fynd bland allt skräp   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards