Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av EliDa - 8 augusti 2010 18:51

Omkring tre månader så kan ens bebis bli lite reserverad mot ansikten han/hon inte sett på ett tag. Det här har jag märkt på Emelia dom senaste gångerna vi träffat någon hon inte sett på ett tag. Hon blir helt förvivlad så då är det bäst att hon får vara hos mig eller Rickard tills det går över vilket det gör efter en liten stund. Igår när jag jobbade hade tydligen farmor och farfar varit här (Emelias alltså) Farfar har ännu inte hållt henne och vill inte göra det heller, har förstått att det var likadant med Emelias kusiner, det var först när dom var runt året han ville ha dom. Igår så hade han kommit in, varit jätteglad och hälast på Emelia och hon blev superledsen. När hon sen satt hos Rickard så hade han stuckit fram huvudet och hälsat igen så hon hade ryckt till och blivit ledsen igen, stackars liten och stackars farfar som bara ville vara snäll.

Av EliDa - 8 augusti 2010 18:30

Jobbhelgen är slut, nu har jag fyra arbetspass kvar men först ska jag vara ledig en dag. Har kommit hem och satt ner rumpan i soffan och nu blir det inte många knop resten av kvällen. Rickard har servat med mat...potatis, grillad kyckling, sallad, mozzarellaost, vitlöksbröd och beasås, jättegott   

Vi får väl ha lite helg idag när jag jobbat kväll både Fredag och Lördag. Jag hade skrivit in i kalendern att jag började sju idag, men fick på något sätt för mig att kolla så jag inte började halv åtta. Det glömde jag bort så jag cyklade iväg vid halv sju, kom till jobbet och kom på att jag skulle kolla. Visst sjutton började inte förrens halv åtta. Men jag behövdes redan från början så det blev en halvtimme extra. Dagen har flutit på bra, skönt det efter igår då det körde ihop sig vid halv nio när två av oss fyra personal skulle gå hem, men det löste sig med bra samarbete. Men jag var lite uppstressad när jag kom hem, tog ett tag att varva ner. Det lär det inte göra idag, börjar känna tröttheten komma smygande så vem vet när jag stupar ikväll.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards