Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av EliDa - 9 augusti 2010 21:35

Har skrivit ut 21 bilder idag så nu har jag lite att pyssla med när jag har en stund över och fantasin flödar. Jag har redan några ideér på vad jag ska göra. Har även en färdig LO från i Julas. Blev jättenöjd med den, ska bara ta ett foto och lägga ut här.

Av EliDa - 9 augusti 2010 20:47

Det har gått lite mer än en vecka sen Fina Vilda somnade in    Vi har börjat vänja oss vid att bara ha Tufsa kvar. I början var det så tomt med bara henne i buren och vi var lite oroliga för det verkade som hon åt dåligt. Men nu har hon ätit lite bättre av höet som vi ger henne. Hon saknade säkert sin syster och burkompis hon också. Självklart finns saknade kvar och om jag börjar tänka för mycket på det så får jag dåligt samvete igen. Det kommer alltid sitta en liten tagg i ett hörn...en känsla av att vi svek henne och lät henne dö.

Kommer aldrig glömma henne   

Av EliDa - 9 augusti 2010 20:32

Nu har Lilla Fröken ätit en lite större sats mat och sover i sin säng....förmodligen för natten. Hon börjar få rutin på sina dagar nu och det följer ganska så lika med tiderna :


*Hon vaknar och vill ha det första målet mellan sex och sju

* Vaken någon timme för att sen somna en stund

* Så fortsätter det under dagen, äter ca var tredje timme, är vaken och på bushumör för att sen sova igen.

* Vissa dagar sover hon bara korta stunder medans andra dagar kan hon sova flera timmar mellan målen.

* Oftast somnar hon för natten mellan åtta och nio, ibland senare beroende på när hon åt senast.

* Hon vaknar någon gång under natten och då blir det oftast blöjbyte och sen somnar vi om i våran säng.


Börjar längta efter att få hem matstolen till henne nu, så hon kan sitta i den med lite leksaker på bordet medans man kanske lagar mat eller pysslar med annat. Känns som hon skulle tycka det vara kul att komma upp i våran höjd och sitta med vid köksbordet när vi äter. Börjar längta efter testa smakisar på henne, se hennes reaktion på andra smaker än ersättningen. Med dom stora har jag haft mer bråttom, jag började nog redan när dom var 3 - 3½ månad, även om jag längtar att inviga henne i matvärlden så ska jag låta henne bli fyra månader. Tror det blir lättare att pyssla med det då jag är hemma, tänkte vara duktig och göra egen mat också, burkmaten är ju smidig när man har ont om tid eller är borta.

Av EliDa - 9 augusti 2010 18:41

Får försöka blogga lite snabbt, Emelia har börjat knorra lite där hon sitter i babysitern. Hon börjar nog bli hungrig och vill ha lite mat snart kan jag tänka mig. Har varit skönt med ledigt idag, trots att det regnat i stort sett hela dagen...och inte lite heller, vilka skurar det kommit emellanåt. Vatten över hela gatan och grannens stackars katt satt vid deras dörr och tittade sorgset mot handtaget men ingen som kom och öppnade. Tyckte så synd om den, den var säkert både blöt och frusen. Nu hoppas jag dom kommit hem och släppt in den, den är ofta ute när dom inte är hemma om dagarna...stackars kissemissen.


Jag har förmodligen en nerv i kläm mellan skuldrorna, känner mig lite öm och stel. Kanske därför jag har ont i huvudet också, går och spänner mig när jag försöker räta på överkroppen. Ska ta en varm dusch sen och se om Rickard kan massera lite så kanske det släpper. Vill ju kunna jobba obehindrat dom sista passen den här veckan. Nä, dags att fixa en flaska till den lilla innan hon blir alltför ilsken på mig, även om hon just nu snackar lite ballongen igen   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards