Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av EliDa - 14 augusti 2010 21:43

Har tröttnat på att vänta, ikväll fick Emelia sin första smakportion och det fick bli gröt. En smakportion görs på 3/4 dl vatten och 3 msk pulver. Tyckte det var lite mycket så nästa gång ska jag nog halvera mängden. Det blev ganska mycket utanför med saliv som sen hamnade i gröten så den blev lösare. Hon gjorde lite konstiga miner, undrade nog vad det var hon fick i sig. Men jag tror också hon gillade att få testa något nytt. Om ett par dagar ska jag bjuda på potatis tror jag, blir spännande. Tills vidare får hon sitta på bordet i babysittern, det har fungerat tidigare. Efter gröten fyllde jag på med ersättning på 150 ml vatten som hon åt upp nästan allt av. Förhoppningsvis står hon sig längre, även om hon sällan eller nästan aldrig äter på nätterna längre. Vi får väl se om och när hon vaknar inatt, idag var nog klockan närmare halv sex i morse när hon började röra sig. Så nattpassen blir längre dom också, ganska skönt om hon kunde sova hela natten i sin säng.


 



 

Av EliDa - 14 augusti 2010 21:33

Idag jobbade jag sista passet på ett tag, få se när det blir nästa gång. Nu ska jag vara hemma med Emelia och Rickard några dagar nästa vecka. Dom stora är ju kvar till Måndag och kommer sen tillbaka på Torsdag. Vi försöker göra upp lite planer för nästa Fredag, något tänkte vi hitta på, men inget klart än. Får väl ha en A, B och C plan så vi kan bestämma lite efter väder. Många börjar ju jobba på Måndag och i Linköpings kommun börjar skolorna redan på Måndag, medans Mjölby har en vecka till.


Igår gjorde jag ju en kladdkaka till våra fikagäster som skulle komma idag. Jag tog ut den lite för tidigt så jag var rädd att den skulle bli misslyckad. Dessutom blir mina kladdkakor så låga, vet inte om formen är för stor. Men hur som helst så blev den jättegod, ganska söt dock så inget man äter flera bitar av. Dom tre Kidsen hade väldigt kul ihop och kom bra överens. Kompisen och jag pratade skit och gamla minnen. Hade en väldigt trevlig eftermiddag med andra ord, och nästa gång kanske vi ses hos dom.

Av EliDa - 14 augusti 2010 21:30

  Sakta men säkert blir tomaterna vi fick av grannen röda, mogna och färdiga att ätas. Rickard och Kristoffer snodde en igår och mumsade i sig, var väldigt god enligt dom båda.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards