Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av EliDa - 16 augusti 2010 15:21

Det börjar dra ihop sig mot att skjutsa hem barnen till Exet, det är ju Måndag. Det ska bli skönt, även om jag såklart saknar dom. Men idag känner jag att jag behöver få ladda batterierna lite från dom. Jag har varit trött och lättirriterad och det känns som allt bara är bråk mellan dom. Ett par dagar med bara Emelia, blir skönt och om ett par dar känns det säkert bättre och vi kan få en mysig dag på Fredag när vi ska göra någon dagsutflykt. Det blir en heldag misstänker jag men vi har inte kommit fram till vad vi ska göra än. Jag har tre alternativ än så länge: Kolmården, fast bara Safariparken, Söderköping och Smultronstället eller Gränna och Visingsö. Det hänger ju lite på väder också. Få se om vi kommer på något mer förslag, men något ska vi hitta på i allafall.

Av EliDa - 16 augusti 2010 13:25

Tror det var Johanna som tipsade om en blogg jag tycker är så söt och fantasifull. Vill bara tipsa vidare om mamman som föreställer sig dotterns drömmar och fångar dom på bild. Bloggen heter Mila´s Daydreams och är i allafall värt ett besök.

Av EliDa - 16 augusti 2010 09:02

Här kommer det utlovade receptet på kladdkakan jag bakade häromdagen. Den med mint i och ett täcke gjort på dubbelnougat. Min blev ganska låg men ohh så god.

Receptet kommer från Kryddburken men bilden är min egna.


Det här behöver du :
100 gram smält smör
2 ägg
3 dl strösocker
1½ dl vetemjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
50 gram valfri choklad (jag använde mörk 70% med mint) 
Kokos el. ströbröd till formen
2 dubbelnougat


GÖR SÅ HÄR :
Smörj en rund springform, gärna med löstagbar kant. Bröa formen antingen med ströbröd eller kokos. Det blir saftigt och gott med kosos. Smält smöret och ställ åt sidan medans du vispar upp ägg och socker med vanlig handvisp. Du behöver bara vispa ihop så det blandar sig. Blanda mjöl, kakao och bakpulver och rör ner i äggsmeten. Tillsätt smöret och hacka choklad och rör ner sist av allt. Grädda i 175 grader ca 20 min, inte mer! Ta ut kakan och hyvla över dubbelnougaten med en osthyvel. Det går enklast om nougat har legat i kylen nån timme innan. Låt nougaten smälta och bred ut den över hela kakan. Täck med plastfolié och ställ in i kylen så får du en perfekt kladdig kladdkaka! ;-) Serveras med fördel dagen efter. 


 

Av EliDa - 16 augusti 2010 09:00


Ett juligt albumblad (LO) till Emelias album.  

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards