Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av EliDa - 17 augusti 2010 22:16

Idag var vi hos samma kompis vi köpte barnvagnen av, vi skulle hämta matstolen till Emelia. Så liten och smidig den är, den jag hade till Kristoffer var större har jag för mig. Vi lät henne provsitta redan där och jag tror minsann hon trindes väldigt bra



Vilken skillnad, hon sitter upprätt och i samma höjd som oss. Hon kan kolla runt sig vad om händer på ett annat sätt. Bara att lägga lite saker på bordet hon kan ha som sysselsättning när jag sysslar med det jag måste göra. Lätt att ta med sig också om vi åker till någon som inte har stol. När hon sen växt ur denna så har vi ju Tripptrappstolen vi köpt av en annan kompis. Är så skönt när man kan ärva/köpa av andra.

Vi fick också en stor papperskasse med kläder, jättefina och mycket användbart. Blir att sortera lite i dagarna, lägga in och plocka ur.

Tack så jättemycket Tessan :)

Av EliDa - 17 augusti 2010 22:06

Det går inte en dag nu utan att Emelia får oss...eller i allafall mig att skratta så tårarna rinner. Hon har så mycket konstigheter för sig just nu, det är mycket hon testar. Ibland så måste det klia något hemskt i munnen för hon gapar stort, kör in fingrar eller helst hela näven och gnor samtidigt som hon ser helt vild ut. Hon försöker tom få in min axel när jag går omkring och bär henne. Man ser på henne hur frustread hon är över det som händer i munnen, att hon vill få det att gå över. Taskigt kanske att skratta men jag måste se till att vi får det på film för det är sånt man kommer glömma bort när hon är större.


Hon har även börjat tröttna på att halvligga i babysittern, nä nu ska det sittas. Hon är ibland likadan när hon halvligger i famnen. Hon spänner hela ryggen och försöker dra sig uppåt. Ibland drar hon i sin body, precis som om det skulle hjälpa henne. Imorse låg hon i sittern framför tv:n och drog i bodyn samtidigt som hon pratade/skrek och arbetade freniskt med benen. Det såg så roligt ut så det var bara att sitta med kameran och försöka fånga det hela på bild. Det var inte lätt eftersom benen for ner lika snabbt som upp, men tadaaa, jag lyckades


 


Kolla in stilen

Av EliDa - 17 augusti 2010 12:08

Surfade runt lite bland andra Bloggplatsenbloggare och hittade Emma´s blogg. Hon hade hittat så coola body´s på Lindex. Så jag kikade in där jag också och hittade flera body´s som jag skulle kunna tänka mig till Emelia. Det börjar bli dags att fylla på lite nu när hösten kommer. Kläderna i strl 62 går på sista versen så nu drar det iväg mot 68. Vi ska försöka lägga undan lite pengar så kanske vi kan ta en resa till Gekås och Ullared senare, får lite mer för pengarna där. Hon växer ju så snabbt så det gör ju egentligen inget om det är billigare och kanske lite sämre kvalité. Men en eller två body´s kan jag nog tänka mig köpa redan nu och så något par byxor till.


       


Den vita med hjärtan är nog favoriten, inte heller så dyr. Den modellen kostar 49,50, dom andra kostar 99 Kr.


Bilderna kommer från Lindex onlinesida

Av EliDa - 17 augusti 2010 10:47

Hittade denna, så fin och jag hoppas det är så. Tillägnar den speciellt Vilda men även vårt första marsvin Moltas. Kanske dom två funnit varann i väntan på Tufsa och oss andra   


Av EliDa - 17 augusti 2010 10:25

För ett år sen var dagens datum en Måndag, vi var en vecka ifrån flytten till huset, barnen hade jag skickat iväg till skolan för första dagen efter sommarlovet. Det var mycket den dagen med andra ord och mitt i alltihop så var mensen sen. Visserligen med bara någon dag när jag räknade efter men ändå. Fick för mig att testa, inte för jag trodde det verkligen skulle vara positivt utan mer för jag blev så nyfiken. Det tog inte många sekunder förens testet visade ett starkt +.  Vilken chock, jag var gravid....VI väntade barn. Den dagen gick jag som i dimma, hade svårt att fatta att det var sant. Det var den dagen jag startade den här bloggen som idag fyller 1 år och vi sitter nu i vårat hus med den goaste lilla ungen man kan tänka sig....vilken resa det blev.

Av EliDa - 17 augusti 2010 10:23

 


Hipp Hipp Hurra för Bloggen idag

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards