Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av EliDa - 18 augusti 2010 19:57

Det blev nästan för mycket av det goda igår så jag har tagit det lite lugnt idag...med att blogga alltså. Jag har inte haft tid direkt, vi har haft lite annat att göra idag än att stitta vid datorerna. Hade fikabesök imorse av kompisen Anna och hennes son. Sen fick vi för oss att dra iväg till Ikanohuset och Ikea, så det gjorde vi. Där handlade vi haklappar till Emelia, mindre och mjukare att ha så här i början. Lampor blev det tre stycken, eller fyra kanske man kan säga. En att ha ovanför köksbordet, en att ha i taket ovanför diskbänken, en liten touchspotlight att ha vid vattenkokaren, där vi oftast gör maten till Emelia...lite mörkt där med andra ord. Sen fick jag en arbetslampa till min scraphörna. Lite annat smått och gott från Ikea kom också med hem.


Emelia övertalade pappa att följa med till Lindex (han hade pengarna) och där fick hon honom att köpa den söta vita bodyn med hjärtan på och till dom fick hon ett par rosa byxor med gröna hjärtapplikationer på knäna. Den outfiten ska hon ha på Söndag då vi är bjudna på kalas hos Emelias kusin Ludvig som fyller 7 år. Hon kommer bli så fin men jag hoppas hon inte stjäl all uppmärksamhet   

Vi kom även hem med refillkasetter till blöjhinken, en väska till min kamera då jag gav bort min andra. Sen fick Rickard för sig att köpa en EZ-Music som det heter. Det är ett USB man kopplar in i datorn så kan man spela musiken man har i datorn på stereon istället, som t.ex Spotify.


Nu är vi lagom möra i kroppen båda två. Emelia sover i soffan, har ätit en portion gröt och 135 ml ersättning. Hade i lite messmör i den då hon blivit lite trögare i magen sen vi började med lite fastare föda. Det är inte kul att se henne så ledsen och behöva kämpa så för magens skull. Har även köpt hem alvedon och skorvmedel till henne. Hon är ju ganska tunnhårig och skorvet syns så tydligt, ska se om vi kan få den lite med hjälp av det. Det ska testas imorron då det ska sitta i några timmar.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards