Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av EliDa - 24 augusti 2010 15:34

Idag är det ett år sen vi flyttade in i huset   

Det är också precis fyra månader till Julafton  

Dags att börja fundera på vad Tomten ska komma med    

Av EliDa - 24 augusti 2010 13:47

När Emelia sov igår kokade jag ett gäng morötter för att göra puré av. Jag kör dom i potatispressen istället för vitlökspressen. Jag gör ju mat så jag kan frysa in några portioner i en lite större iskubsform. När dom är frysta trycker jag bara ut dom i en annan burk så är det bara att ta fram det man behöver. Idag ska hon få potatis och morot blandat. Morot gick nämligen helt okej och jag tror hon behöver vänja sig mer vid potatisen. Rickard var iväg och handlade igår, frysta majskorn och frysta ärtor så jag har att göra mat av i slutet av veckan. Han fick även köpa en påse majskrokar, Emelia fick testa det på öppna förskolan igår och det gillades. Dom är lite smaklösa och smälter väldigt snabbt. Ska även testa lite banan till mellanmål någon dag.


 

Av EliDa - 24 augusti 2010 13:29

Babysången verkade populär, vi var runt 12 mammor där med bebisar mellan fyra och sju månader. Dom tar in ca femton så man får anmäla sitt intresse och sen kostar det 100 Kr men då ingår fika varje gång. Jag märkte på Emelia att hon tyckte om det, hon var glad nästan hela tiden. Sen är ledaren väldigt bra och flexibel. Råkar man komma försent behöver man bara tassa in och sätta sig, är man tidig kan man vara i lekrummet brevid. Behöver barnet äta så kan man antingen gå ut eller mata därinne, vad man själv känner passar en som person. Sångstunden varar 20-40 minuter beroende på stämningen hos barnen. Idag hann vi med en hel del sånger, väldigt kul var det jag ser fram emot nästa Tisdag. En del kända ansikten men även lite nya så det blir nog lite nya kompisar för både mig och Emelia hoppas jag. Charlotte och Hugo hängde också på, kul att gå dit men någon man känner igen första gången. Tröttsamt blir det dock, både igår och idag sov Emelia hela vägen hem, det tar ca 30 minuter att gå i lugn takt. Sen har hon varit vaken ett tag, igår hann hon äta lite innan hon somnade vid halv två för att sova 2½ timme. Nu var hon bara vaken någon halvtimme innan hon däckade igen och hon sover än. Så det blir nog mycket intryck för henne, för det är inte ofta hon sover så långa stunder i stöten. Hon sover bäst och skönast med en filt i ansiktet, det är så hon vill ha det och hon ligger gärna och gosar med den innan hon somnar. Därför får vi nog se till att ha flera filtar i samma material, så man hinner tvätta dom ibland också.

Av EliDa - 24 augusti 2010 08:35

Nu är allvaret igång för mina två stora troll. Isabella ska idag ha friluftsdag med livräddning på schemat. Just nu skiner solen och jag hoppas den fortsätter tränga bort dom grå molnen. Inte kul att vara ute hela dagen annars. Kristoffer slutade som jag misstänkte lite senare igår. Förra året slutade han 12.25 alla dagar utom en, då slutade han 13.55 I årskurs 2 blir det tvärtom, han går till 13.55 alla dagar utom Fredag, då slutar han tidigt. Han fick följa med och välja nytt bänkpapper igår, annars brukar han inte vara så glad i att åka och handla...förstår inte det   Han ska även få eget lånekort den här terminen, det ska satsas hårt på just läsning. Gymnastik blir det två dagar i veckan istället för en så lite nytt blir det även för honom.


Jag är glad för Isabellas skull, hon har redan fått kontakt med ett par nya tjejer i klassen eller om dom gick i en annan...minns inte riktigt. Men hur som helst så är det skönt att hon knyter nya kontakter. En av dom bodde tydligen bara ett par gator härifrån och det är bra...hon behöver ha vänner här också. Tina har anmält henne till dans igen, nu vill hon gå två gånger i veckan så på tisdagar ska hon träna showdans och onsdagar är det jazz/funk/hiphop som hon tränat tidigare terminer. Kristoffer kommer ju ha scouter och fotboll precis som tidigare så där är det sig likt.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards