Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av EliDa - 26 augusti 2010 20:55

Digestivekex med smör och ost, min nya last och jag är inte gravid igen, utan det är ju bara så gott. Så det har jag ätit ett par stycken nu ihop med lite varmt the. Snart blir det läggdags, det är ju en dag imorron också. Ska gå till Kyrkans Hus med en kompis och äta räkmacka   Det har dom för en billig peng på Fredagar och även om jag inte är direkt kristen så är det trevligt att ha någonstans att träffa folk och fika lite.


Isabella kom precis in, nu har det börjats (stavas det så) hänga ute med kompisarna, ikväll var det en av dom nya + två andra...också nya. Men jag tycker inte 21 är allt för sent, beror ju på hur länge hon ska sitta uppe nu. Senare i höst när mörkret kommer tidigare lär hon nog komma in tidigare. Så länge hon sköter skolan och orkar upp på morronen så är jag glad när hon har kompisar att umgås med. Speciellt med tanke på att det var ledsamt och ovisst i slutet av Vt i år, att inte veta vem man ska umgås med under och efter skoltid är ganska jobbigt. Så jag hoppas verkligen den nya vänskapen håller i sig, men kom ihåg Isabella....inga dumheter   

Av EliDa - 26 augusti 2010 20:07

Jag vill inte Jag vill inte Jag vill inte Jag vill inte Jag vill inte Jag vill inte..........



Tror inte det hjälper men kan ju försöka: Jag vill inte!

Jag tror det är min tur att bli förkyld, det river/kliar i halsen och näsan har börjat läcka   

Fasen också, jag avskyr att vara sjuk, jag vill vara pigg och frisk. Jag vill inte vara sjuk....Blä


Av EliDa - 26 augusti 2010 08:15

Jag har precis sagt hej då till dom stora, det spöregnade ute när dom gick/cyklade iväg till sina skolor. Fy vad jag tycker synd om dom, inte kul att behöva ge sig ut i det här vädret. Kristoffer är verkligen i behov av nytt regnställ, hans är för litet. Isabella får man inte ens på ett par vettiga skor utan hon gick iväg med tygskor och paraply, en som kommer ha blöta fötter hela dagen. Men försök övertala den envisa men underbara blivande tonåring (Mamma älskar dig   )


Emelia sover fortfarande, har inte ätit sen igår kväll. Hon fick torr blöja under natten, sen fick hon lägga sig i sin säng. Där låg hon och småpratade lite med sig själv och nallarna. Efter en stund lät hon lite väl missnöjd så då gick jag upp och vad får jag se? Jo ungen har vänt sig ett halvt varv i sängen, jag la ner henne med huvudet upp och fötterna ner. När jag tittade ner i sängen så såg det väldigt konstigt ut, hon låg helt plötsligt med huvudet ner och fötterna upp....en Pippi Långstrump i miniformat  

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards