Alla inlägg den 28 augusti 2010

Av EliDa - 28 augusti 2010 20:18

Det raspar och river i halsen fortfarande, är även tung i huvudet emellanåt. Inte kul men vad göra? Det är bara att bita ihop och se glad ut. Både Isabella och Kristoffer är ju förkylda och även Rickard börjar känna av det. Dessutom har stackars Emelia också blivit snorigare och dreglar mera. Nu ikväll hörde vi även att hon lät hes och kinderna är lite rosiga. Tog tempen på henne men den visade bara 37,5. Vet ju visserligen inte vad hon har som normaltemp men hon är inte mer gnällig eller ledsen så jag lät bli att ge henne en Alvedon. Det är ju dumt att ge för tidigt, så länge hon skiner som en sol så mår hon nog bra. Lär nog märka när hon inte är sitt riktiga jag.

Av EliDa - 28 augusti 2010 09:43

Har precis haft en fajt igen, med att trassla ut mitt skatbo till hår, det tovar ihop sig hur mycket som helst och för minsta lilla. Mycket balsam går det åt vid hårtvätt och så försöker jag reda ut så mycket redan i duschen. Jag har blivit bättre på det, att reda ut det oftare. Men jag måste ta en rejäl klippning snart för det är ganska så slitet och så tappar jag mängder efter graviditeten och förlossningen. Det är långa hårstrån överallt och det är inte alltid så trevligt. Jag sätter ju oftast upp det, för jag gillar inte att ha det utsläppt när det är så här långt. Få se hur jag ska sätta upp det idag, oftast blir det en tofsknut eller vad det ska kallas. Kanske blir en tofs med flera snoddar idag. Få se vad jag känner för när håret torkat till lite, det är lite för blött fortfarande. Dessutom är jag öm i hårbotten efter allt slit med hårborsten.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards