Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av EliDa - 30 augusti 2010 16:40

Idag var det dags för vägning och mätning igen på Bvc. Lilla Fröken följer sina kurvor perfekt, hon väger idag 6850 gram och är 62,7 cm lång. På längdkurvan ligger hon lite under medelstrecket, men det är ändå sin kurva hon följer. Vikten ligger hon precis på mitten, trots att hon är ganska knubbig. Men Bvc-tanten tyckte det ska vara så och att det nog beror på längden, det jämnar nog ut sig med åren. Huvudomfånget var 42 cm. Vi pratade lite om Emelias rutiner, mat och sömn och hur hon är som person. Nästa besök blir när Emelia är omkring sex månader, då är det läkarbesök och vaccination som gäller. När vi var klara gav jag henne en flaska mat och sen promenerade vi hemåt. Hon somnade och sover fortfarande, hon har sovit ca två timmar nu, tröttsamt med Bvc tanter tydligen   

Av EliDa - 30 augusti 2010 16:28

Vad jobbigt det är när man inte vet åt vilket håll förkylningen går, blir den värre eller stannar den vid hanterbar? Vill så gärna gå på babysången imorron och det skulle jag säkert orka men kanske inte så bra med tanke på dom andra små bebisarna. Men jag tycker det verkar som var och varannan person är smått förkyld, få se hur det känns imorron.


Jag skulle även vilja gå en sväng på stan, alltså inne i Linköping och inte bara Ikano utan CITY   Mamma har lovat följa med och kolla efter tyg och mönster till fler dregglisar. Har hittat ett mönster på nätet men ska kolla stan också innan jag skickar det till mamma. Det är nämligen hon som får äran att sy, jag har inte körkort på symaskin  


Jag hittade en tuff igår, som jag tror Charlotte köpt men jag diggade den även om Barbapappa inte är min favoritfigur...nä här är det Spöket Laban som gäller   

Scarfen fanns i rött och svart men jag valde den svarta, det fanns även andra men jag kände inte för att spendera mina dyrbara slantar på dom   


 

Av EliDa - 30 augusti 2010 10:05

Det blev ingen ÖF för mig och Emelia, jag valde att stanna hemma då jag inte är riktigt kry. Ska dessutom till Bvc senare så det är bättre att spara krafterna till den promenaden. Hoppas istället på att känna mig lite bättre imorron så vi inte missar babysången men det är väl för mycket att hoppas på att förkylningen ska gå över tills dess. Den lär nog snarare bli värre om jag känner mig själv rätt   


I Lördags eftermiddag åkte Kristoffer till kompisen Oliver, där sov han över och hade ett jättebra dygn. Jag ringde igår förmiddag innan vi skulle till Ikea, för att kolla om han kunde vara kvar...inga problem. När jag ringde på eftermiddagen efter att Rickard stuckit så ville jag kolla om dom kunde köra hem honom. Då var dom på väg till Linköping för att gå på bio så då trodde jag dom skulle släppa av honom. Men han fick följa med...så jättesnällt. Bio och popcorn och efter filmen en liten kebab innan hemfärd. Så nu har grabben sett Toy Story 3, inte i 3D men ändå, han tyckte filmen var bra.

Tack snälla för allt   


 

Av EliDa - 30 augusti 2010 09:47

Höll på att försova mig i morse, vet inte vad jag gjort men alarmet har jag inget minne av att jag hört i allafall   Men barnen hann klä sig och äta frukost i lugn och ro i allafall innan det var dags att gå till respektive skolor för dom. Jag har försökt plocka ihop deras saker som sak med hem till Exet senare. Få se hur jag ska göra, om jag ska ta med något när jag går till Bvc. Rickard jobbar hela dagen och jag vet ärligt talat inte om jag vill be honom om hjälp. Han bar sig så illa åt igår, fick världens vredesutbrott. Det var väl Isabella som fick bägaren att rinna över men så arg var det inte befogat att bli och man får välja sina strider. Han drog iväg och var borta resten av dagen, kom hem vid halv tio ungefär men då hade vi lagt oss alla tre. Jag hoppas (och tror) att han har *pip* dåligt samvete nu. Samtidigt som jag blir rädd för hans beteende blir jag så kall, vill han flytta så visst.....fine, gör det känns det som, samtidigt som jag inte vill det innerst inne. Det är banne mig inte lätt att vara vuxen och det är inte alltid roligt   

Av EliDa - 30 augusti 2010 09:45

 

 Jag tävlar om en Bumbo Babysitter från Pappaprylar hos Agnes!

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards