Alla inlägg den 11 september 2010

Av EliDa - 11 september 2010 20:33

Isabella har dragit till kompisarna igen, kom hem...åt lite tacos med oss andra och sen försvann. Kl 22 ska hon vara hemma, jag vill komma i säng skapligt ikväll. Det ska bli så skönt att slippa ställa klockan till imorron. Även om vi vaknar tidigt så gör det mycket att få vakna utan ett jobbigt alarm som skräller igång. Har inga planer imorrn och det är skönt det också, att bara få ta dagen som den kommer.

Emelia har somnat för natten och vi andra har familjemys med film, snacks (lökringar) och smågodis. Kristoffer valde Göta kanal 2 så den fick det bli.

Av EliDa - 11 september 2010 17:05

Kristoffer har haft fotbollscup idag så redan 8.20 imorse samlades vi för avfärd mot Motala. Tre matcher skulle spelas och varje match var 2x15 minuter och för Kristoffers del spelades alla tre på raken, dom fick vila sista omgången då dom redan spelat klart sina matcher. Mantorp hade två lag med, då får grabbarna mer speltid. Om jag jämför från förra sommaren så har dom utvecklats något enormt. Alla springer inte i en lång svans efter bollen, dom kan reglerna, dom uppmuntrar varann, visar var dom finns och har verkligen börjat tänka fotboll. Första matchen van dom med 14-3 (!) tror det var en rejäl kick för självfötroendet. Andra matchen slutade oavgjort och tyvärr förlorade dom sista men då var dom bra trötta och med tre avbytare så blir det ganska mycket spel.


Efter fotbollen styrde vi kosan mot Rickards föräldrar, fast det var bara "svärmor" hemma och så kom även Rickards bror. Vi åt lite mat och Kristoffer sålde lite jultidningar. Han har nu lyckats komma upp i tredje fjärde premiehyllan och där finns en kamera jag tror han vill ha. Men än är han ju inte klar, jag hoppas mamma och pappa vill köpa av honom också. Exet tyckte han var för liten och att det inte är vi som ska köpa så han kommer upp i det han vill ha. Så är det ju inte, det håller jag med om men han har faktiskt varit modig och ringt på hos grannarna här trots att det är svårsålt. Än så länge har ingen på Exet´s sida handlat och jag vet inte om dom gör det heller.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards