Alla inlägg den 13 september 2010

Av EliDa - 13 september 2010 15:30

Om en stund ska jag stoppa ner Emelia i vagnen och gå till skolan för Isabellas uppstartsamtal. Sen får jag nog gå en promenad om vädret håller i sig, behöver frisk luft och lite motion. Måste dessutom gå förbi apoteket så det blir en lagom runda att ta den vägen hem.


Isabella pratade häromdagen om att tjejerna har någon slags scarf/halsduk som hon ville ha. Försökte hjälpa henne efter den förklaringen hon gav men det blev bara fel. Nu tror jag att jag förstår vad hon menade därför frågar jag dig nu Isabella...och hoppas såklart att du läser detta. Var det något sånt här du menade? Den finns i olika material och flera färger och går att hitta på Gina Tricot kostar inte så mycket och vill du ha en kan jag köpa en åt dig. Jag kanske köper en åt mig själv också för den var inte ful. Du får säga om det är någon särskild färg du vill ha   

 

Av EliDa - 13 september 2010 11:57

Det var ett tag sen jag skrev om utveckling, få se om jag kan sammanfatta det på ett bra sätt. Det har väl egentligen inte hänt så mycket sen sist men lite har nog hänt om jag får fundera lite.


- Dom sista dagarna har hon börjat rulla över på sidan, hon tippar över på mage men där tar vänsterarmen emot. Tidigare fick vi lägga henne på sidan då hon ville sova så men nu lägger hon sig så självmant.


- Rutinerna ser nästan lika ut varje dag:

      * Vaknar 06-07, får en flaska ersättning

      * Somnar om igen någon gång mellan 08-10 och sover en stund, får sen gröt

      * Vaken ett tag, leker, busar

      * Sover igen

      * Mat/Ersättning beroende på hur länge hon sovit

      * Vaken ett par tre timmar, äter mellis, ibland gröt igen

      * Sover lite middag

      * Runt 17-18 får hon mat eller gröt lite beroende på hur det sett ut tidigare

      * Slumrar ibland till för att sen få en skvätt ersättning 19-20

      * Somnar för natten 20-21

Sen kan det visserligen skilja lite men så här har vi det oftast


- Inga tänder ännu, trots att hon dreglar en del och det verkar klia, ibland blir hon helt vild och bara kör in näven i munnen eller hugger efter något att hugga tag i.


- Hon pratar, bubblar, "morrar", skrattar så hon kiknar, ler mycket, älskar att ligga på skötbordet och snacka med mobilen ovanför, hon är oftast glad, väldigt social och vill gärna ha sällskap, hon älskar när man (läs jag) sjunger, är matglad (speciellt gröt) och kramig/gosig   


- Börjar fatta det här med att greppa och hålla saker, hon försöker styra saker hon håller i handen till munnen. Vill gärna smaka på allt som kommer i närheten.


Det är väl det jag kan komma på i nuläget, får återkomma snart för nu kommer det nog ett trappsteg i utvecklingen.


Av EliDa - 13 september 2010 09:22

Läser i ett inlägg skrivet för precis ett år sen att jag mådde illa   Fy vad det var en jobbig tid. Att känna sig så sjösjuk hela tiden och inget hjälpte något vidare.

Idag blir orsaken till illamåendet fem månader...redan och ändå känns det som hon funnits hos oss så mycket längre. Tänk om det fanns en stoppknapp någonstans, för nu är det verkligen en mysig tid.

Mamma älskar dig   


Emelia har sovit i babysittern och jag har kollat på Ensam mamma sökerTv3 Play. Det är inget program övriga familjen vill titta på så jag såg det inte igår. Det är väl inte säkert att jag kollar alla avsnitt men några blir det säkert. Nu är hon vaken och det ska bli lite grötfrukost för hennes del och mer kaffe för mig.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards