Alla inlägg den 19 september 2010

Av EliDa - 19 september 2010 17:11

Idag revs det sista på altanen, nu är det bara "golvet" kvar. Det blev ett helt annat ljus i vardagsrummet, inte så där skumt som det varit trots att det är strålande sol ute.


             

Av EliDa - 19 september 2010 16:33

Host host hos thost host host host host host host host host host


Jag börjar bli trött på det nu, det retar konstant i halsen och inget hjälper mer än för stunden. Det blev inte många timmars sömn inatt och det börjar kännas nu. Det är väl bara att hoppas jag kan sova lite mer inatt så jag orkar ha huvudet på skaft imorron. Försökte lägga mig och vila men då vaknade Emelia och Rickard har annat för sig så det är bara att ta hand om henne.


Hon är inte heller riktigt kry, hon hostar hon också emellanåt, dessutom är hon lite irriterad i ögat, inte så röd mest så det är lite blankare än vanligt och det har varit lite, lite kletigt. Jag hoppas det inte blir värre utan att det bara är en förkylning som gör det. Vi har i allafall tagit en promenad till Veta kyrka dit vi fick gå för att rösta så nu har vi gjort det också. Ingen sofflocksliggare denna gång och jag röstade även på ett parti.


Är inte så insatt i politiken men jag känner mig nöjd med det jag röstade på. Blir väl lite valvaka ikväll och sen se det preliminära resultatet imorron. Kan nog bli spännande och hänger det på håret så är ju sluträkningen ännu viktigare, för det kan ju ändra det som först blir.


Rödgrönt eller blått, det får vi se ikväll

Av EliDa - 19 september 2010 15:34

Igår bakade jag ju en äpplekaka, hittade ett enkelt recept på Kryddburken som lät gott. Och god var den, jag var inte lika duktig när jag la dit äpplebitarna i smeten så den ser kanske inte så god ut, men det var den. Den blev lite seg i konsistensen vilket jag tycker är gott. 


 


Det här behöver du :
2-4 äpple (tycke efter smak)
Kanel + strösocker
150 gram smält smör el. margarin
2 ägg
3 dl strösocker
4 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker


GÖR SÅHÄR :
Skala äpplena. tärna eller skiva dom. Blanda runt dom i en skål med kanel & socker och låt stå och marinera medans du gör smeten. Smält smöret. Rör snabbt ihop smör + ägg + socker i en bunke! tillsätt mjölet + vaniljsockret! Smörj en ugnsfast form och ströa med ströbröd. Häll i smeten och lägg på äpplena! Grädda ca 45 min 175 grader.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards