Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Bil på lån

Av EliDa - 13 oktober 2010 10:36

Här vaknade vi tidigt idag, strax innan halv sex med andra ord. Jag vaknade först av att Rickard skulle upp. Kolsvart ute så jag tänkte försöka somna om men under tiden hann Emelia vakna. Efter en stund av ligga-och-dra-sig-mys gick vi upp och bytte blöja och åt välling, inte jag då men den lilla. Runt sju började hon bli lite gnällig så efter lite halvsovande i famnen och babysittern så tog jag med henne in till sovrummet där vi kröp ner och somnade. Vaknade för en timme sen och har hunnit med kaffe och finncrisp *som jag fått smak för* för min del och gröt för den lilla fröken. Snart dags att byta blöja och kläder, jag måste ta en dusch och reda ut skatbo´t jag har till hår. Solen lyser med sin frånvaro men vi ska ändå försöka ta en promenad under dagen. Ska skicka in en EAN-kod till Semper så jag får en vettig vällingburk.


Sen får vi väl se om det kanske kommer stå en "ny" bil på uppfarten inom det närmsta. Igår kom Älsklingen hem, frågade vad jag gjorde och bad mig komma. Då hade han varit på Lönestams bilar här i Mantorp och lånat en bil han hittat. En slivrig Mitsubishi Lancer, inte så gammal och den hade gått 6000 mil. Vi packade in Emelia och körde bort till bilbutiken där ägaren propsade på att vi skulle låna den ett dygn och känna på den. Så vi körde en sväng, ut på motorvägen och lite vanlig väg. Jag känner ju ingen större skillnad av att sitta bak utan det är nog Rickard som känner när han kör om den är bra. Det som var bra att det var vanligt bälte även i mitten därbak och inget midjebälte. Den saknade dragkrok men det går ju att montera om det skulle vara så att vi vill ha en. Det blir ju mer månadskostnad än vi har nu men snart går den andra vi har sönder ännu mer och det blir dyra kostnader där också. Men det är upp till Rickard att ta beslutet om det blir en nyare bil eller inte.

 
 
Ingen bild

Lotta

13 oktober 2010 16:50

Tack för kommenatren om vardagsrummet. Skoj att ni fick måla hand och fot avtrycken=)

Tänkte på du ska inte gå på mamma/barn gympan? Det har börjat i stora salen nu. 8gr för 400kr. Det är väldigt skoj att komma i gång. Onsdagar 9:30-10:30 kram

EliDa

13 oktober 2010 17:09

Jag har funderat på det, skulle behöva röra på mig :)
Kan man hoppa på när som helst? I så fall kanske jag tar det vid barnbidraget.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EliDa - 17 februari 2015 11:43

Tiden springer iväg, vilket gör att jag inte riktigt hinner sitta vid datorn och Blogga. Men ett litet inlägg kommer här för den som vill läsa. Har ledig dag idag efter helgens jobb, rätt skönt. Ungarna sysslar med sitt och har Sportlov. Sen sist jag...

Av EliDa - 10 januari 2015 13:45

Hade en ledig dag igår, rätt skönt intill helgen så det blir längre sammanhängande ledighet. Tog med mig Emelia till CityGross med bussen och handlade. Sen plockade jag ner alla julsaker i kartongerna och när Krille kom hem fick han hjälpa mig att bä...

Av EliDa - 1 januari 2015 19:03


2014 är slut och 2015 har bara börjat. Blev ett helt ok firande med vänner, ett par sambos till dom och så barn och ungdomar. God mat och dricka i måttliga mängder. Vi får väl se vad detta året för med sig, tänkte iallafall fullfölja körkortet, har k...

Av EliDa - 11 december 2014 13:45

Jag har ju faktiskt kommit igång rätt bra, även om det är många låsta inlägg. Men jag är i en svacka nu så jag behöver ventilera. Jag laddar för jobb 16-21, sen är det jobb imorgon dag. Sen får jag ledigt tre dagar, skönt. På måndag har jag körlektio...

Av EliDa - 9 december 2014 17:59


  Klicka för större bild     I år har jag tagit mig tid och pengar att göra en paketkalender till Emelia. Köpte ett gäng Little Pet Shops på en loppissida. Så i dom flesta påsar (som jag hittade på Ikea) ligger det små djur och andra saker. I vis...

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards