Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

En lyckad bröllopsdag

Av EliDa - 30 januari 2011 21:18

Har precis sagt godnatt till Kristoffer, Isabella styr och ställer inför pappavecka igen. Snart ska hon väl gå lägga sig hon med och jag också. Det blev en sen kväll igår, klockan var över midnatt när vi kom hem efter att ha skjutsat hem Rickards mormor Ingrid till Linköping. Med det så förstår ni säkert att vi hade väldigt trevligt, det var ett jättefint bröllop, god mat, ännu godare tårta och jag hade ont i skrattgroparna när vi åkte hem....vilket spex det var. Bl.a en komisk tjej som började kvällen med att servera och sen körde tre olika grejer med brudparet, så jäkla rolig. Det enda tråkiga och lite lednsa var att vi inte hade med barnen till kyrkan, alla andra hade ordnat skjuts till sina. Men vi har filmat alltihop så barnen ska få se när Rickard redigerat allt.


Jag ringde hem första gången efter cermonin i kyrkan, det gick hur bra som helst med Emelia, likaså andra gången, hon åt och sov så bra. Ringde en sista gång från festen strax innan halv 10 och så i bilen när vi var på väg hem. När vi kom sov hon så skönt i sängen hos Anna, det hade varit aktion hela kvällen. Hon vaknade till, tittade trött på oss och undrade vad som höll på att hända. Hon hann nästan somna innan vi kom hem så när jag la ner henne i sin säng blev hon lite ledsen men det tog bara fem minuter så sov hon....hela natten   


Kristoffer var på kalas ett par timmar under eftermiddagen, jag hade ordnat en kompis att åka med. Under tiden städade mamma och Isabella i huset och fixade med tvätt i tvättstugan *Tack* Dom hade sen en mysig kväll med tacos, frukt och godis. Tyst och mörkt var det när vi kom hem, men Isabella hade visst hört oss.


Idag har vi bara tagit det lugnt, skippade skidorna för Kristoffer imorse, vi var för trötta. Han och Isabella har varit med kompisar, den ena här och den andra hos kompisen. Rickard och jag tog en promenad med mamma till stationen och fortsatte sen till macken och runt skolan. Lite fika till kvällens Solsida fick avsluta våran vecka med barnen   

 
 
Ingen bild

lotta

31 januari 2011 11:27

Ja visst var det. Ja markus babblar inte lite när han är full haha. Det ska jag göra. Absolut att du får kort. Kan skicka dom om du vill. Har några mer på datorn. Vi ses i morgon :-) vad har du för mail adress?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EliDa - 17 februari 2015 11:43

Tiden springer iväg, vilket gör att jag inte riktigt hinner sitta vid datorn och Blogga. Men ett litet inlägg kommer här för den som vill läsa. Har ledig dag idag efter helgens jobb, rätt skönt. Ungarna sysslar med sitt och har Sportlov. Sen sist jag...

Av EliDa - 10 januari 2015 13:45

Hade en ledig dag igår, rätt skönt intill helgen så det blir längre sammanhängande ledighet. Tog med mig Emelia till CityGross med bussen och handlade. Sen plockade jag ner alla julsaker i kartongerna och när Krille kom hem fick han hjälpa mig att bä...

Av EliDa - 1 januari 2015 19:03


2014 är slut och 2015 har bara börjat. Blev ett helt ok firande med vänner, ett par sambos till dom och så barn och ungdomar. God mat och dricka i måttliga mängder. Vi får väl se vad detta året för med sig, tänkte iallafall fullfölja körkortet, har k...

Av EliDa - 11 december 2014 13:45

Jag har ju faktiskt kommit igång rätt bra, även om det är många låsta inlägg. Men jag är i en svacka nu så jag behöver ventilera. Jag laddar för jobb 16-21, sen är det jobb imorgon dag. Sen får jag ledigt tre dagar, skönt. På måndag har jag körlektio...

Av EliDa - 9 december 2014 17:59


  Klicka för större bild     I år har jag tagit mig tid och pengar att göra en paketkalender till Emelia. Köpte ett gäng Little Pet Shops på en loppissida. Så i dom flesta påsar (som jag hittade på Ikea) ligger det små djur och andra saker. I vis...

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards