Alla inlägg den 1 februari 2011

Av EliDa - 1 februari 2011 20:54

Har lagt Emelia, plockat upp henne igen och nu lagt henne ännu en gång, nu är det tyst därinne så jag misstänker att hon snart sover. Förhoppningsvis håller den nya trenden i sig även inatt. Hon har nämligen sovit hela nätterna i sin säng sen i fredags, även om hon knölat en del innan men det tar jag gärna. Sover så mycket bättre och jag tror hon börjar märka det också.


Förut satt Emelia på sin lekfilt och efter en liten stund satt hon strax utanför. Hon är verkligen på gång, hon har sitt egna sätt men vad gör det när hon kan förflytta sig. På något sätt vänder hon sig, hon skjuter sig bakåt och hon sträcker sig ju så långt hon bara kan. Jag brukar lägga något hon vill ha liiiite längre bort än hon precis når så hon ska ha något att sträva efter. När hon (ibland med lite hjälp) får tag i "målet" får hon glada rop och applåder och då skiner hon upp. Än så länge är hon inte så snabb men det kommer nog, snart får mamman i huset jaga istället för att blogga   

Av EliDa - 1 februari 2011 17:33

Tisdag, vilket innebär barnsång och idag blev det av   Ställde mobilen så när den ringde lät jag den ringa om ett par gånger. Hann slumra till så pass så när jag tittade till på klockan fick jag för mig att jag försovit mig....igen, så jag for upp för att väcka dom stora. Men så börjar jag vakna till och kommer på vad det för för dag och att dom stora är hos pappa. Hade ju varit snyggt och kommit upp till Kristoffer och han inte är där   


Efter barnsången var jag och Emelia hembjudna till Anna och Ellen på lunch. Barnen fick burkmat och vi åt jättegod svampsoppa och "Oopsisar" allt enligt LCHF som Anna kör. Jag har många gånger funderat på att testa detta koncept men är lite rädd att sakna vissa saker....som potatis, pasta och sötsaker som är min värsta fiende. Men det känns som det finns många goda alternativ så någon gång kanske jag vågar mig på att testa. Det är ju liksom inte världens undergång om jag skulle misslyckas.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards