Alla inlägg den 16 februari 2011

Av EliDa - 16 februari 2011 13:12

 


Igår var jag på återbesök hos tandläkaren, riktigt som på bilden var det väl inte men tufft ändå. Jag har fortfarande mycket tandsten och inflammerat tandkött så jag måste bli ännu noggrannare. Hon rekommenderade eltandborste så jag har letat fram och dammat av den jag haft innan. Jag har aldrigt gillat det men ska ge det ett nytt försök. Ska också köpa tandstickor i plast, dom är lite grövre än plackers tandtråd. Så nu är det bara att köra på igen så blir jag kallad igen innan sommaren, i juni någon gång.


Appropå tandläkare så fick Emelia sin första tid för ett tag sen. Hon hade först tid imorron men den blev flyttad till den 1/3 och tur är ju det då hon är så snorig nu. Det är bara ett infomöte om hur man ska hjälpa sitt barn och så får hon väl en tandborste. Nu är det inte långt kvar innan den fjärde tittar fram, hon hade rätt ont för en stund sen, hon ville bita mig den lilla skitungen  


Febern som hon dragits med har blivit lägre men hon är lite varm emellanåt. Snorar, dreglar och hostar gör hon en hel del men det är klart snor så det är nog ingen infektion. Inatt sov vi ganska bra och så sov Rickard i Isabella´s säng så det var inte så trångt i sängen, han sov också bättre och drog till med att vi måste ha ny säng, hennes är mycket hårdare så han hade inte ont i ryggen när han gick upp. Nu vaknade Emelia av en hostattack så jag ska ta hand om henne   

Av EliDa - 16 februari 2011 10:38

Lite tips och ideér på vad som behövs och önskas till Emelia som snart fyller år kommer här:


Hennes rum börjar ju ta form så några färgglada mattor att lägga ut på golvet


Möbler att sitta på, gärna bord i en färg och två stolar i en en annan

 

Förvaring går ju alltid åt, i korgen kan alla gosedjur bo

 

Leksaker för att träna motoriken är välkommet och nej, det behöver inte bara vara Hello Kitty och rosa

 

Hoppas på en fin vår och sommar så vi kan vara ute

 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards