Alla inlägg den 1 mars 2011

Av EliDa - 1 mars 2011 13:27

Ny månad och nu hoppas jag att snön försvinner, jag är trött på kylan, smutsig snö, dåligt plogade trottoarer och grus. Jag vill ha vår, sol och värme. Det ska bli så skönt att slippa overall på Emelia och alla andra vinterkläder. Ser fram emot den dagen då dom kommer och sopar bort gruset från alla gator....är det vår i mina ögon. Dessutom har det har varit så grått och mulet i flera dagar nu, kan inte solen hitta fram så kanske det går att stå ut lite till  


Vi har varit hos tandläkaren med Emelia på förmiddagen, det tog ca 10 minuter och var ett infomöte om kost, tänderna och så fick hon en tandborste...en rosa    Stoppade sen bara ner henne i åkpåsen och skyndade över parkeringen och in på Kyrkans hus och barnsången där vi kom precis lagom till maracasutdelningen. Fick i allafall sjunga ett par sånger innan det var dags för fika och lekstund.


Igår var vi ju i stan, in gick bra att ta sig, det är alltid värre hem. Eftermiddag, många som ska hem, korta tåg, sena tåg, knökfullt med folk så man inte har en chans med barnvagnen. En timme efter att jag sagt hejdå till mamma kom jag med ett tåg och då går dom var 20e minut. Men hem kom jag till slut och då var det bara att laga mat. Optikerbesöket gick bra, inga synförämdringar, nya linser och en omgång med med hem så nu klarar jag mig till sommaren. Mamma och jag lunchade på McDonalds, tog varsitt happy meal så Emelia fick leksakerna   Hon fick en burk med flygande Jakob, fr 12 månader, den var så blaskig och smakade inte mycket. Inte undra på att ungen föredrog att smaka av pommesen och våra burgare, ögonen var stora som tefat när hon såg våran mat. Men än får vi nog vänta med att köpa ett eget mål åt henne där, men en smakbit dör hon nog inte av. Jag hade glömt pipmugg hemma så jag köpte ett trepack med tetradryck på barnmatsavdelningen. Det var ju sugrör att dricka med så jag var osäker om hon skulle fixa det men hon kom snabbt på hur hon skulle göra, och vad hon drack....tyckte det var väldigt gott. Gullig värre när hon sög i sig   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards