Alla inlägg den 3 mars 2011

Av EliDa - 3 mars 2011 22:26

Så liten och så envis men ikväll vann jag    Även om det har tagit ett par timmar så sover hon till slut i sin egen säng. Vi har lagt henne, tagit upp henne, lagt henne, tagit upp och lagt igen och nu äntligen har hon gett upp och tagit John Bliund i handen  


Andra gången vi....eller rättare sagt jag gav efter så grät hon så hon nästan kräktes och det är enligt mig för mycket gråt, jag skulle må skitdåligt om hon fick somna så jätteledsen. Visst var hon lite ledsen sista gången vi la henne också men inte så, inte på det sättet, då var det mest  gnäll och testgråt som tystnade med jämna mellanrum.


Hon är så mammig på kvällarna, helst ska det bara vara jag som har henne i knät och vill Rickard krama och mysa lite så vill hon inte vara där och då kan jag sitta precis intill och hålla hennes hand eller klappa lite på henne. Det hjälper inte och hon börjar snart slingra sig och ska över till mig. Går jag iväg, ja då börjar hon gråta. Förhoppningsvis kommer det perioder när bara pappa duger och jag får känna på hur det känns att inte duga. Men som tur är så är det bara kvällarna, annars går det bra med pappa också   


Det är dags för mig att krypa ner i sängen, ska bara plocka ut linserna först, det skaver i mina ögon, natti natti   

Av EliDa - 3 mars 2011 16:25

Sitter och laddar energi med en stor latte, måste ha ork till att slänga ihop en spaghettigratäng. Behöver bara koka pasta och göra en ostsås då jag hade färdig köttfärssås i frysen. Huset är färdigstädat, även ovanvåningen, känns skönt att ha det gjort.

Av EliDa - 3 mars 2011 12:01

Undervåningen är så gott som klar, har lite disk att plocka in och bänkar att torka också. Men varför dyker det alltid upp smått skräp lite här och där, så irriterande när man (läs jag) kämpat med dammsugare OCH mopp, man kan ju bli galen för mindre   Är det bara hos mig eller har andra samma problem? Man kanske inte kan få med varenda millimeter av en yta när man städar? Nåja, huvudsaken är att det ser bättre ut än innan jag kom igång. Hoppas nu doften av såpa känns när man kommer in utifrån, får ta en promenad senare och sniffa lite när jag kommer in.


Tvättmaskinen jobbar sin andra omgång, jag tvättar upp dom vita kuddfodralen till soffan, dom har legat under dubbelsängen och samlat damm lite för länge nu. Få se om jag hinner tvätta upp något annat, dom tar ju upp all plats i torkskåpet. Tvätta är ju lite roligare och lättare så det kan jag ju göra imorrn också.


Nu låter det som Emelia är på gång att vakna, kan tänka mig att hon vill ha lite lunch så nu ska jag dra mig bort härifrån, även om det är svårt.

Av EliDa - 3 mars 2011 09:15

   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards