Alla inlägg den 24 mars 2011

Av EliDa - 24 mars 2011 16:11

Har hunnit med både det ena och det andra idag medans dom stora varit i skolan. Jag har scrappat ett kort och slagit in ett paket till Hugo, Emelia och jag ska dit på 1-årskalas imorron, ska bli väldigt trevligt.


*Blunda nu Lotta för här är bild på paketet   


 


Städat toalett och badrum samt dammsugit hall, kök och vardagsrum har jag också gjort, lite städning hinner jag nog med imorron också, det lär väl i allafall ligga ett kg grus innanför dörrarna snart igen, blir bättre när den är borta från gatorna  


Kände för att baka lite igen så jag gjorde en dubbel sats med Mockarutor som jag kallar dom, det är ju kaffe i glasyren   Får baka lite i taget dagarna fram till kalaset. Det lutar åt att vi firar både Kristoffer och Emelia samma helg, det blir nog smidigast så. Kristoffer har inget emot det och vi får väl fira Emelia lite extra den dagen hon fyller. 


När Kristoffer kom cyklandes från skolan stod jag utanför och väntade med fika i vagnen. Gick upp till lekparken här ovanför så Emelia fick testa på att åka rutschkana med Kristoffer och gunga. Det var fortfarande rätt blött och geggigt i sanden men hon verkade gilla att gunga, sandlådan får vi ta en annan dag


 

 
 

Av EliDa - 24 mars 2011 16:03


Du behöver:

Kaka:

2 ägg
3 dl socker
1 ½ dl mjölk
4 ½ dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
150 g smält margarin


Glasyr:
2 1/2 dl florsocker
4 msk smält margarin
3 msk kallt kaffe
1 msk kakao
2 tsk vaniljsocker


Garnering:

Kokos eller strössel  


Gör så här:

* Vispa ägg och socker pösigt, häll i mjölken, sedan mjölet, blanda med bakpulver, vaniljsocker och kakao, sist tillsätter du det smälta margarinet.
* Häll smeten i en smord form
* Grädda i mitten av ugnen 225 grader 10- 15 min
* Ta ut kakan och bred på glasyren medans kakan ännu är varm garnera med strössel eller kokos

* Skär i rutor när kakan kallnat

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards