Alla inlägg under april 2011

Av EliDa - 21 april 2011 22:10

 

Bio

Av EliDa - 21 april 2011 21:28

Idag har vi varit på bio, det blev filmen Hopp

Det var en mysig och gullig Påskfilm som hela familjen gillade.



 

Med en blandteknik av live action och animation, berättar HOPP den komiska historien om Fred (James Marsden), en arbetslös slöfock som av misstag kör på Påskharen med sin bil och blir tvungen att ta hand om honom medan han återhämtar sig. Medan Fred kämpar med att ha världens värsta gäst boende hos sig, lär de sig båda vad som krävs för att bli vuxen.  



Emelia har haft det bra hos Anna, hon var rejält speedad när vi hämtade henne, en riktig liten teaterapa. Hon hade smaskat i sig wienerbröd och korv med potatismos. Hon var nog rejält övertrött för hon slog ihop som en fura när jag stoppat om henne i sängen  












Av EliDa - 20 april 2011 15:17

En vecka sen sist, var inte riktigt meningen men det har helt enkelt inte blivit av att blogga. Dels var jag ju sjuk hela förra veckan och sen har det ju varit toppenväder i helgen och början av veckan så då har datorn fått vila lite. 


I söndags började jag känna mig piggare så jag var ute och höll Rickard sällskap i trädgården och hjälpte till med lite småfix. Vi har rivit upp buskar i rabatterna längs garaget, och flyttat lite lökar av olika slag vi hittade. Satte även ner skott av vinbärsbuskar på hörnet och har flyttat om lite i stora rabatten i hörnet på trädgården. Där finns nu en större plätt där jag ska så sallad, rädisor, gräslök och morötter. Till hösten ska jag få hallonbuskar av Karin att sätta vid garaget och om hennes sådd av jordgubbar och smultron tar sig så ska vi få några plantor där.


I måndags kom dom stora    hem, dom har påsklov den här veckan men har haft kompisar nästan varje dag så dom inte går mig på nerverna. Imorrn ska vi ha lite familjemys, det blir mat på stan och bio. Emelia ska vara hos Anna och jag hoppas och tror det kommer gå lika bra som i januari. efteråt skjutsar vi Isabella till mormor där hon ska sova över.


Emelia kryper på bra nu, även i gräset och hon utforskar verkligen sin omgivning. Det rivs ut cdskivor, reklampapper och skor ligger huller om buller. Men det gör inget, jag älskar att se henne njuta av att kunna röra sig och hon är inte alls lika gnällig som för några veckor sen. I helgen var hon även pappas flicka, hon ville gärna vara där han var. Mysigt att se då Rickard ofta känt sig lite utanför när hon varit extra mammig. Håller man henne i händerna så går hon även på golvet nu, det gjorde hon ju inte alls för ett tag sen. Hon tränar även mycket på att resa sig upp mot möbler och det kommer nog snart. Jag har sett henne stå på alla fyra mot trappan i hallen så nu klurar vi på en grindlösning för det är väl bara en tidsfråga innan hon kommer på att man kan klättra upp   


  Bild från mobilen på Emelia i trädgården

Av EliDa - 13 april 2011 09:19

Idag blir Emelia 1 år

Grattis älskade unge   


                         

Av EliDa - 12 april 2011 15:54

Jag som i förra veckan trodde jag höll på att bli frisk ropa nog hej lite för tidigt. I fredags eftermiddag började jag märka att jag höll på att tappa rösten. I lördags bröt förkylningen ut men jag förträngde det både lördag och söndag. Igår hade jag kompisar här på fika i två omgångar, snorig och hostig som sjutton. Var även ute i trädgården på eftermiddagen och räfsade undan lite gamla löv och dött gräs. Idag tar jag det mer lugnt, stannade hemma från barnsången och har försökt sova en stund medans Rickard var hemma på timmar. Emelia röjer samtidigt som jag försöker ta det lugnt järnet och utfosrkar huset, mest spännande är skåpet där jag har cdskivor och några tavlor och kort på barnen. Där river hon ut flera gånger om da´n om jag är så dum så jag plockar in emellan. jag har förbrukat ett femtiotal pappersnäsdukar, hostar så jag tror lungorna byter plats och rösten är inte som den ska än. Får försöka vara så tyst som möjligt men det är ju inte så lätt alla gånger. Men jag hoppas det snart vänder för nu har vi haft förkylningen i huset två veckor.

Av EliDa - 12 april 2011 09:53

I söndags hade vi kalas för Kristoffer som fyllde 9 år den 9 april och Emelia som fyller 1 år imorron den 13 april. Kristoffer var väl den som var mest förväntansfull över kalaset och undrade flera gånger när dom skulle komma och om det var långt kvar. Jag fick väcka Emelia då hon sov innan gästerna kom, ville att hon skulle hinna äta något och vakna till. Dom som kom var mamma, pappa med fru, farfar Sigge (min farfar) Rickards föräldrar och minsta brodern. När gästerna droppade in blev det paket till båda barnen.



Emelia fick en bok av Ralf, en jättefin med 365 korta godnattsagor, en för varje kväll. Det som var extra bra var att sagorna var datummärkta. vi tänkte börja läsa imorron när hon fyller år.

Av mormor fick hon en förvaringstunna och stapelbara burkar.



Kristoffer fick också en bok av Ralf, en Lassemajas dektektivbyråbok. Av Rickards föräldrar fick han en stor legobåt som han byggde ihop på ca en timme efter att gästerna åkt hem.



Farmor och farfar kom med ett stort paket till Emelia, det var inte lätt att öppna det så mamma (jag alltså) fick rycka in och hjälpa till. Det innehöll en DinoRocker, den är så söt och jag tror den kan bli poppis bara lilla fröken kan lära sig hålla balansen och att man måste hålla sig i när man gungar.


  Fick en kruka med påskliljor och ris av mamma som jag ställt ut på framsidan så kanske det håller sig lite längre. Fika och tårta blev det en hel del av, och den som njöt mest var nog Emelia


 

Andra presenter barnen fick var: pengar (från morfar till Kristoffer och farfar Sigge till båda) Stickers, "dammvippa" till datorn, målarbok (till Kristoffer från mormor) En telefon med ljud som lär ut ABC och 123 (till Emelia från morfar)


  Dom fick även presenter på lördagens kalas hos Robert. Kristoffer fick ju Legospel, tidning och biokort och Emelia fick en söt klänning med små trosor och en kofta till av Rickards moster.


Isabella gav bort ett slags larm hon hade till Kristoffer och så gjorde hon ett fint blogginlägg som gör en mamma så glad.


Tack igen för eran närvaro och dom fina presenterna barnen fick   

Av EliDa - 10 april 2011 20:34

Är trött efter en dag med firande av Kristoffer och Emelia, båda barnen har fått så mycket fint. Emelia somnade ovaggad och det lär nog vi andra göra också när det blir dags. Bilder kommer i ett senare inlägg, det blev så många och jag vill gärna redigera dom innan jag lägger ut dom. Ett stort tack till er som var här och firade våra barn   

Av EliDa - 9 april 2011 19:15

Idag fyller världens finaste kille 9 år

Grattis Kristoffer på födelsedagen!


  Tänk att han börjar bli så stor, känns som det inte var så länge sen han var i den här åldern

 


Dagen började med frukost på sängen och några små paket, det får bli något mer på påsklovet och när barnbidraget kommer. Idag fyller även Rickard´s bror år så vi har varit där och firat honom. där fick vi smörgåstårta och cheesecake där. Kristoffer fick ett legospel av Robert med familj och av Rickards moster fick han en pysseltidning och biokort. Imorron kommer våra föräldrar hit och då blir det ordentligt firande av både Kristoffer och Emelia.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards