Alla inlägg den 1 maj 2011

Av EliDa - 1 maj 2011 20:52

Ny månad och nu ska det väl bli sommar och inte vinter igen    För det skulle man kunna tro på vädret i Motala idag.


Vi började resan mot Motala med att åka till Ljungsbro där vi kollade in en "ny" vagn till Emelia. Samma kompis som sålde Brion till oss köpte vi nu nästa vagn till Emelia av. Den här är en lila, grå och svart Emmaljunga Scooter 2.0, en 2010 års modell. Snygg värre   Eller? Den var gudomligt lätt och bekväm att köra och jag tror jag kommer trivas superbra med den.



Vi fick med oss den hem redan idag, nu ska den bara betalas.....1500 Kr ska vi ge för den. Vi ska ju sälja våran Brio Happy + bilskyddet för 2000 kr till en kompis som ska ha barn så vi ska betala den nya bara vi får in dom pengarna. Rickard har fixat bromsen på den då den var paj och imorrn ska jag tvätta av den och fräscha till den innan överlämning. Ska även skicka med babygymmet och en  oanvänd skötbädd + överdrag.


När vi åkte vidare så åkte vi genom en regnskur, närmare Motala började det blir kallare och åkrar och gräsmattor var lite vita. I början var det nog hagel men till slut så var det tom slaskigt på gatorna och det låg mindre lager av snö på parkerade bilar. Tydligen hade det snöat rätt bra....för att vara i Maj, helt sjukt egentligen men inget som förvånar. Bara hoppas det var det sista och att vädret nu går tillbaka till det varma sköna som var för någon vecka sen.


Jag glömde ta kort på Emelia dagen till ära när det var kalas och allt. Hon var så söt i sina outfit av kläder vi köpte igår. Jag tog i alla fall en bild av det vi köpte och idag hade hon på sig bodyn med Lurvas, (heter han så?) hunden i Bamse och dom rosa tightsen. Köpte kläder som går att matcha med varandra och allt i härliga pastellfärger och finns på Lindex


Emelia somnade i bilen på väg hem så hon har haft ett riktigt hålligång på kvällen, nu ligger hon inne hos Rickard och försöker sova och jag ska göra mig klar och natta mig jag också. Imorrn blir det Vc och Öf, jag ska lämna Emelia med Anna där så jag får vara hos doktorn utan en otålig busunge   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards