Alla inlägg den 31 maj 2011

Av EliDa - 31 maj 2011 11:56

Får inget gjort idag, har ett tvättberg att ta hand om, dammsugarn skulle behöva jobba lite och trädgårdslandet behöver kollas över. Har försökt lägga Emelia flera gånger men hon bara gnäller och verkar inte komma till ro. . . .nu kanske, för det börjar bli tyst därinne. Hon var likadan i söndags när jag jobbade. Hon sov inget på hela dagen., inte förrens vid 17 tiden kom hon till ro men det fick bli en kortis. Annars hade hon väl hållit låda hela natten. Nä, jag hör henne fortfarande, fattar inte varför hon inte ger upp, hon är ju trött.


Hennes humör har inte varit att leka med dom sista dagarna. Det är inte bara en gullig unge utan en liten monsterunge emellanåt   Temprament har hon ju, det märktes ju redan när hon föddes. . . . så som hon skrek. Hon får hysteriska utbrott, slåss, klöser, sparkas och kastar sig handlöst bakåt, även på golvet när inget finns bakom och tar emot så hon har ju hamnat i golvet några gånger. Vet inte vad det beror på, frustration kanske. Frustration över att både vilja ha och kunna så mycket. Det är inte lätt och försöker man komma nära får man passa sig så hon inte gör en illa.


Jag börjar känna att det ska bli skönt att få jobba snart, få komma hemifrån och ladda lite batterier och längta efter min lilla monsterunge   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards