Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Klirr i kassan

Av EliDa - 8 juni 2011 14:23

 


I år var dom tidigt ute, skatteverket, har precis sett att dom satt in pengar på mitt konto. 8 821 kr för att vara exakt men får nog vänta med att dra på spenderarbyxorna   I första hand ska vi ta våra skattepengar till nya fönster till Kristoffer och Isabella´s rum till att börja med


Jag får hålla mig ett tag till med att köpa det jag vill allra mest just nu. . . . .en systemkamera. Jag har börjat med att spara 2000 kr på ett fondkonto av pengarna vi fick för ett tag sen. Sen vet jag inte om Rickard menade allvar eller om han skojade med mig. Han har bestämt sig för att sälja ett av sina modellflyg för 1600 och sa att jag kunde ta dom så kanske jag slutar tjata  


Jag är en person som gärna vill ha något jag bestämt mig för direkt. Då finns det ju lätta utvägar genom kreditkort men inget mer sånt mer för mig/oss. Då blir det att spara och längta sig fördärvad. Jag har inte tänkt köpa värsta dyra kameran utan tänkta lägga mig i 4-5000 kronorsklassen och sen satsa på bättre objektiv när kameran blivit en del av mig. 


Jag har börjat kolla lite på kameror och hittat ett par erbjudande jag funderar på. Dels ett på en Canon Eos 1000D då ingår väska, minneskort och UVfilter. Sen hittade jag även samma kamera men med två olika objektiv istället. Känns i allafall som det lutar åt ett sånt kamerahus, det räcker åt mig till att börja med. Jag får helt enkelt fortsätta leta erbjudande och information så jag vet vad jag vill ha den da´n det är dags att shoppa.




 
 
Johanna

Johanna

9 juni 2011 09:02

Skattepengar är alltid kul :-) Har oxå fått mina *ler*

Håller tummarna för att du för köpt dig en bra kamera!!!!

Kramkram

http://grynisen,bloggplatsen.se

EliDa

9 juni 2011 11:10

Ja gör det, behöver alla tummar jag kan få för en ny kamera :)

 
Ingen bild

Lotta

9 juni 2011 12:40

Tack hihi. Ja det känns så bra. Tråkigt med bara motgångar något roligt ska man väl ha också.

Det är tråkigt att lägga pengar på nödvändigt ont. Men det behövs ju som sakt var. Hoppas du får köpa en kamera snart=) kram

EliDa

10 juni 2011 07:46

Ja, här behövs det verkligen men det finns kanske en liten möjlighet till kamera också, har i alla fall fått sambon att kolla på vad jag hittat och han visar eget intresse :)

Kram

 
Nenny

Nenny

10 juni 2011 04:30

Systemkamera skulle jag också vilja ha nån gång. JAg har ju kört med vanlig digitalkamera i många år men börjat få större och större intresse för fotgrafering.
Hoppas du får ihop pengar till den snart!
Kram kram

http://nennysplace.blogspot.com

EliDa

10 juni 2011 07:43

Jag har också haft vanlig digital men det finns inte så många möjligheter med den. Har en systemkamera av äldre modell, med rulle i men det är ju rena rama stenåldern *s*

Kram Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EliDa - 17 februari 2015 11:43

Tiden springer iväg, vilket gör att jag inte riktigt hinner sitta vid datorn och Blogga. Men ett litet inlägg kommer här för den som vill läsa. Har ledig dag idag efter helgens jobb, rätt skönt. Ungarna sysslar med sitt och har Sportlov. Sen sist jag...

Av EliDa - 10 januari 2015 13:45

Hade en ledig dag igår, rätt skönt intill helgen så det blir längre sammanhängande ledighet. Tog med mig Emelia till CityGross med bussen och handlade. Sen plockade jag ner alla julsaker i kartongerna och när Krille kom hem fick han hjälpa mig att bä...

Av EliDa - 1 januari 2015 19:03


2014 är slut och 2015 har bara börjat. Blev ett helt ok firande med vänner, ett par sambos till dom och så barn och ungdomar. God mat och dricka i måttliga mängder. Vi får väl se vad detta året för med sig, tänkte iallafall fullfölja körkortet, har k...

Av EliDa - 11 december 2014 13:45

Jag har ju faktiskt kommit igång rätt bra, även om det är många låsta inlägg. Men jag är i en svacka nu så jag behöver ventilera. Jag laddar för jobb 16-21, sen är det jobb imorgon dag. Sen får jag ledigt tre dagar, skönt. På måndag har jag körlektio...

Av EliDa - 9 december 2014 17:59


  Klicka för större bild     I år har jag tagit mig tid och pengar att göra en paketkalender till Emelia. Köpte ett gäng Little Pet Shops på en loppissida. Så i dom flesta påsar (som jag hittade på Ikea) ligger det små djur och andra saker. I vis...

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards