Alla inlägg under juli 2011

Av EliDa - 22 juli 2011 19:37

 

Av EliDa - 22 juli 2011 19:33


   Klicka på bilden för större format


Eller?

Hur kan hon inte känna av att det ömmar?

Rickard försökte plocka bort några stickor, hon reagerade knappt. Det blödde tom på någon.

Stackars liten.

Nu får det vara så ska det väl bli bättre och så får hon ha kläder på sig när hon ska rymma   

Av EliDa - 22 juli 2011 15:29

Inatt har det tydligen varit ett rejält åskoväder......jag måste ha sovit hårt för jag vaknade när det var på väg bort. Jag trodde det var på väg in över Mantorp så lite rädd hann jag bli och bad Rickard att han skulle hämta Emelia som visserligen sov lika hårt hon. Men inte hörde han mig, sen märkte jag att åskan var flera km bort så jag slappnade väl av och somnade om efter en stund.


Idag har vi inte gjort ett skit....igen, mest tv och dator. Emelia hittar på bus och river ut cdskivor och gör stora hål i nektarinerna hahaha. Min lilla busunge, hon har nog tråkigt också, blir bättre och roligare nästa vecka när dom stora är hemma några dagar förhoppningsvis. Känner mig lat och oinspirerad till att göra vettiga saker den här. Har i allafall tagit fram kyckling till att testa ett nytt recept igen.....vad får ni veta senare  


Mamma har börjat blogga, få se om hon fortsätter och blir fast för det verkar som dom av mina vänner som jag hjälpt lite eller som skaffat blogg väljer att sluta.....jag är lite beroende, jag tycker det är skitkul.....skitsamma om jag inte har flera hundra läsare, jag gör det för min skull. 

Av EliDa - 22 juli 2011 14:39


 


Du behöver (8 - 9 burgare):

500 g kycklingfile

1 ägg

knappt 1 dl grädde

1 tsk salt

1 krm svartpeppar

Kycklingkrydda


* Kör först kycklingfileerna i matberedaren så de blir till färssmet

* Blanda i resten och kör ihop till jämn smet

* Forma bollar med blöta händer och platta till lite eller klicka ut smeten direkt i stekpannan

* Stek i smör så de får fin yta

* Lägg i ugnsfast form, häll över lite grädde och kör i ugnen på 200 grader lite drygt 30 minuter

Receptet kommer från Karin

Av EliDa - 22 juli 2011 09:35


Jag tävlar om 2 biobiljetter till premiären av Bilar 2 hos Agnes!

Av EliDa - 21 juli 2011 18:59

Jag börjar redan sakna mina stora   

Det känns så tomt utan dom. 

På tisdag har jag lite planer för dom, så jag måste nog se till att dom inte bestämmer med kompisar den dagen. 

Av EliDa - 21 juli 2011 18:47

Har precis lagt en tröttis, hoppas och tror att hon somnar utan vidare knöl ikväll. Dom två senaste nätterna har hon även sovit utan avbrott i egen säng. Hon har lärt sig något nytt idag....att rymma   Står altandörren öppen som den oftast gör nu så vänder hon ryggen till och hasar ner på rumpan och sen sticker hon


 

 


Tur att hon inte är så supersnabb och hinner alltför lång innan jag kommer i fatt. Sen är det ju bara rakt ut i trädgården så hon är ju inte i någon större fara. Men det jag inte förstår är hur hon på bara händer och knän inte får stickor i sig eller sticker sig på tistlarna som växer på altanbrädorna och i gräset. Hon kan skövla rätt över utan att reagera. Visserligen har hon små små röda utslag som säkert kommer ifrån dom. Men att hon inte reagerar på att det gör ont för det gör det ju eller är det bara en annan som är larvig?


 

Gungat har vi gjort idag, först blev hon lite rädd men det var nog för hög fart. Jag såg på henne hur hon spände sig och blev röd i ansiktet innan gråten kom. Tänk bara själv hur det känns att åka nerför i en berg och dalbana.....det kan hissna rätt rejält. Men efter en stund och med mindre fart gick det super och hon trivdes riktigt bra i gungan. Hon sparkade även med benen som om hon försökte få upp farten igen.

Av EliDa - 20 juli 2011 17:23


 

Du behöver (6 port):

1 paket bacon

2 stora kycklingfileér

2 paket Kelda italiensk tomatsås med creme fraiche

1 stor purjolök

Fäsrka champinjoner

Riven ost

Valfri mängd pasta (t.ex penne)


Gör så här:

* Skiva bacon och stek upp, låt fettet rinna av

* Slär löken, svampen och kyckling i bitar och stek på med lite salt och svartpeppar

* Koka pastan (gärna al dente) och häll upp i en ugnsform

* Fördela kycklingröran över pastan och strö över baconet

* Häll över såsen, ha på riven ost och gratinera i nedre del av ugnen i 10 - 15 minuter i 250 grader


Fick tips på detta recept hos Charlotte

Ps: Det ser kanske lite ut på bilden men jag delade upp det på två formar + att jag missat att det skulle vara två paket med sås   

Men den var i alla fall väldigt god och fick godkänt av den minsta så den kommer jag nog göra fler gånger......på rätt sätt   


 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards