Alla inlägg under augusti 2011

Av EliDa - 2 augusti 2011 20:00

Ur Emelias synvinkel :)


Här sitter jag och har det bra, mamma får traska och dra vagnen i värmen hahaha

Vi gick förbi stora fält med konstiga spröt, tror det heter vete

En otäck häst glodde på oss, jag tyckte inte om när den frustade åt mig, då blev jag rädd och ledsen *dumma häst*

Lite färdkost och dricka i min nya pipmugg smakade bra, mamma drack vatten, det behövdes sa hon

Mamma tog kort på några blåa blommor på vägen, blåklint heter dom visst, vad mycket man lär sig och få se på en promenad

Nu är vi snart framme, tror mamma tycker det är skönt, det är väldigt varmt

Många stora röda hus såg vi också, det här är ett av dom

Jag tyckte vi kunde fortsätta ända till Mjölby men det tyckte inte mamma, hon tyckte det räckte med närmare 4 Km

En kyrka gick vi också förbi, i den var jag och tittade på dop när jag var litenSen kom det ett tåg, det åkte förbi jättesnabbt, mamma hann knappt med med kameranHemma hos Jessica fick jag bada i en balja med vatten på balkongen, det var så sköntVi fick god mat och så fikade vi, det var banne mig inte lätt att få upp ett kexMen med lite hjälp gick det lättare, tack Jessica, mamma satt ju bara och sa att jag inte skulle ha flera kex.....ha, där fick honMUMS!När vi kommit hem fick jag titta lite på och leka med mitt nya sifferhus. Nu har jag fått välling och lite alvedon mot mina tänder som ömmar så nu ska jag förhoppningvs sova skönt inatt


Godnatt och tack för en mysig eftermiddag

Av EliDa - 1 augusti 2011 19:24

Klart att ungen ska ha en rosa bobbycar


 

Den kom ut igår och jag kände att jag inte hade tid att vänta. Den skulle säkert försvunnit snabbt. Fick den snabbt leverad och Emelia fick testa den efter en sovstund. Den blev väldigt uppskattad, nu ska hon bara lära sig parkera den på rätt ställen så hon slipper få P-böter lika ofta som lära-gå-vagnen   

Av EliDa - 1 augusti 2011 19:20

Har scrappat lite idag, får passa på när Emelia sover. Det blev ett omslag till ett litet fotoalbum som min pappa ska få. Han önskade sig lite bilder från Emelias första år då deras kamera gått sönder så det finns inget på henne. Så jag satte mig och beställde lite bilder och så hittade jag ett gammalt album som man fick förr från ExtraFilm. Tyvärr var bilderna lite för stora så det var bara att hämta ner skärmaskinen och skära bort lite. Nu ska vi bara få tid att träffa pappa så han får sin present


 

Av EliDa - 1 augusti 2011 18:10

Emelia har börjat skåla, en dag när vi satt och åt höll hon fram sin pipmugg och sa Kåå. Nu ska det skålas varje gång hon har något att dricka


 


Det märks att hennes orförråd växer, härmomdagen satt hon med sina skor och sa något som lät liknande Kåå men det var nog mer Koo så jag tolkade det som att det var skorna hon menade. Hon säger dato och det måste ju betyda dator. Igår visade hon upp handen och sa bara aaaaa men det var när jag hade micron igång och hon gjorde likadant idag när jag lagade mat. Kan ju bara betyda varmt eller hur? Sen är det ju det vanliga: mamma, pappa, titta, baa (lampa) och så alla ljudningar hon får ihop: Dadada, Nenene osv så bluddra det kan hon  


Ps: Idag kände jag tand Nr 7, nu har hon tre uppe och fyra nere.

Av EliDa - 1 augusti 2011 14:09

Strålande sol och sommarväder idag också och vi håller oss inne, sjukt eller? Vi har visserligen tagit en promenad till bankomaten för lite kontantuttag. Jag har fyndat på Loppissidan igen, visar senare när jag fått leveransen. Kanske helt fel månad att fynda men jag kunde inte låta bli.


Sen har jag ägnat mig åt att rensa ur, organisera och lägga in nytt i Emelias garderob. Nu är det proppfullt och ändå har jag inte tagit hand om allt jag fick av Tessan. Det var en del som såg litet ut och en del som passar pojkar bättre. Nu ska man väl kanske inte vara sån men det var hur mycket kläder som helst så det räckte och blev över. Samtidigt kommer det ju behövas, snart börjar dagis och då kommer det gå åt extrakläder. 


Ev blir det ännu en promenad till macken sen, paketet från MyKidoo har kommit. Annars har jag ju en anledning att gå imorron förmiddag igen, behöver komma igång och röra mer på mig   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards