Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av EliDa - 13 oktober 2011 15:30

 

( Bild från igår, dags att gå till dagis så mössan har åkt på )


13 oktober och LillSkrutt blir 18 månader.... 1½ år, bara 6 månader kvar tills hon fyller 2 år. Fort går det så det gäller att njuta varje sekund. Hon utvecklas och lär sig något nytt eller nya ord hela tiden. Ordförrådet är stort och hon härmar ofta efter när vi säger saker så nu får man väl passa tunfgan. Häromdagen så sa Rickard Skitunge till henne på skoj, då kom det något liknande från hennes lilla mun.


Hon förstår väldigt mycket och kan ta vissa "kommandon" som t.ex hämta skorna. Hon är en liten busunge och kan skoja till det ordentligt. Hon kan t.ex få det att se ut som hon kommer för att kramas men precis innan hon är framme, ja då byter hon tvärt håll. Hennes vilja är enorm och ofta är det illvrål om hon inte får som hon vill eller har trasslat till det för sig. 


Ordförrådet växer som jag skrev för varje dag, riktigt kul att höra henne prata. Hon låtsaspratar i telefonen, gör precis som hon sett oss göra: pratar lite, skrattar och säger hejdå *s* Ursött ;)

Förutom dom gamla orden hon sagt länge nu (mamma, pappa, lampa, titta, ojj osv) så säger hon:

Buppa: Strumpa

Boppa: Bolibompa

Bebba: Bella

Atte: Vatten

Kacke: Kaffe

Titta: Titta/Sitta

Kakka: Kaka/Kex

Kocka: Klocka

Böja: Blöja

Nenne: Napp/Välling/Banan

Ko: Sko/Skor

Appe/Pappe: Papper

Mommo: Mormor?

Boj: Boll

Tutu: Tuttut (Flytta på dig)

Tittu: Tittut

Noo: Ost


Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards