Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av EliDa - 25 oktober 2011 14:35



12 stycken

Muffins:

100 g margarin
1 dl mjölk
1 1/2 dl socker
2 ägg
2 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 1/2 msk potatismjöl
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
100 g mörk blockchoklad 

Frosting:

60 g mjukt smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
100 g philadelphiaost
Blå karamellfärg

Garnering:

Kokos (färgad med blå karamellfärg)

Glasyr (Florsocker + lite vatten)

Smält blockchoklad

Maryland cookie´s eller liknande cookiskakor


Muffins:

* Vispa ägg och socker med elvisp.
* Smält smöret på spisen. Häll i mjölken.
* Blanda vetemjöl, bakpulver, potatismjöl, vaniljsocker och kakao i en annan bunke.
* Blanda ner smöret medans du blandar i mjölblandningssmeten.
* Rör sen ner äggblandningen.
* Hacka chokladen i bitar och rör ner i smeten.
* Fyll upp fortmarna med smet
* Grädda i ugnen på 225°C i ca 18 minuter.

* Låt svalna helt innan frostingen bres på

Frosting:

* Rör ihop ingredienserna till en mjuk och krämig smet

* Färga den så blå som du tycker blir bra

* Bred på dom svalnade muffinsarna

Garnering:

* Häll kokos i en påse tillsammans med några droppar blå färg

* Skaka om så det blir lagom färgat, häll över i djup tallrik

* Doppa dom frostingklädda muffinsarna i kokosen

* Blanda ihop lite glasyr och klicka ut små ögon, ställ i kyl/frys en stund

* Droppa på lite smält blockchoklad med hjälp av tandpetare

* Låt stela till i kyl/frys

* Skär ut ett snitt som mun och stoppa in en itudelad cookie


Lycka till!

Receptet kommer från Isabella med lite hjälp på traven av frostingen

Av EliDa - 25 oktober 2011 14:29



24 stycken

Du behöver:

100 g smör
1 dl socker
1 st ägg
4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
3 msk Oboy
Smarties  


Gör så här:

* Sätt ugnen på 175°C
* Rör smör och socker poröst

* Tillsätt ägget och blanda väl
* Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och O’boy och rör ner det i smörblandningen
* Forma valnötsstora (ca 1 msk) bollar av degen och lägg dem på en bakplåtspappersklädd plåt

* Tryck en grop i mitten av bollarna och lägg dit en Smarties
* Grädda kakorna mitt i ugnen i ca 10 minuter. 


Receptet kommer från Matklubben

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards