Alla inlägg under november 2011

Av EliDa - 10 november 2011 09:39

Emelia är fortfarande dålig, nu med högre feber vad jag kan känna. Ungen ligger ju inte still så jag kan tempa henne i rumpan och örontermometern visade inatt 36,6.....ja visst det tror jag säkert  Dessutom vägrar hon nu medicinsprutan, det har gått jättebra med Bricanylen och igår kväll även Alvedon men nu så är det Nej, Nej, Nej, hon vägrar   


Eftersom hon är som hon är just nu så fick jag avboka dagens besök hos sjukgymnasten. Vill inte lämna hennes hos Anna med feber och gråt för minsta lilla. Förra veckan blev det avbokat av sjukgymnasten själv eftersom hon var sjuk då. så nu är det ett tag sen jag var. Har dessutom slarvat med övningen och s¨å gör axeln ganska ont. Imorse trillade Emelia ur sängen så när jag for upp så knäckte det till igen, gör så jävla ont   Måste idag kolla upp lite hur det går med sjukskrivningen, om jag inte får godkänt vet jag inte hur det går med allt, men det löser sig väl. 

Av EliDa - 9 november 2011 07:50

 


En dag hann Emelia med på Kotten efter höstlovet, tråkigt. Hon är fortfarande förkyld och när jag kom och hämtade henne hade dom tempat henne på 37,5. Så hon får vara hemma ett par dar igen så hoppas jag hon blir piggare snart igen. Hon har ju snorat fram och tillbaka i flera veckor nu så jag ringde Vc så vi fick flytande Bricanyl utskrivet. Den tar hon bra, smakar väl inte så illa så hon vill spotta ut det igen. Tråkigt nog missar hon den inbokade Nallefesten på dagis idag, men hon är ju så pass liten att hon inte är så medveten om vad som skulle hända. Vi får ha lite Nallemys hemma istället, ev skulle Anna med barnen komma över en stund. Ska även höra med Jessica om hon och Melvin har möjlighet att ta sig hit från Sya. Funderar på att baka lite, mest för att få något kul att göra. 

Av EliDa - 6 november 2011 10:15

             

 
Av EliDa - 6 november 2011 09:53

Ett gäng bilder från förra söndagen när Emelia och jag var i lilla lekparken


             

Av EliDa - 6 november 2011 09:28

En gnällig Emelia fick lägga sig i sängen igen och har nu slumrat till en stund igen. Kristoffer kom precis upp efter en stunds tjat. Isabella har sovit borta även inatt och Rickard stack iväg för någon timme sen för att flyga lite. Ska fixa fram lite frukost och sen köra igång tvättmaskinen, är en del som behöver tvättas upp igen innan Pappaveckan tar över för barnen. Ibland känns det som jag skulle kunna öppna tvätteri   


Igår var vi i Linköping och åt lunch på stan med mamma, hon bjöd på restaurang Taste of tai, smakade väldigt gott. Det blev även paketutdelning eftersom vi fyllt år men även Kristoffer och Emelia fick paket   Kristoffer fick strumpor och boxerkallingar...alltid bra. Emelia fick en gullig nalle från Ikea och en tvådelad pjyamas med en söt katt på. Isabella hade fått presentkort på Gina Tricot redan i fredags kväll. Jag fick tofflor och så fick vi en fin skål med goooooda chokladpraliner  

* Tack så mycket för en trevlig eftermiddag *


  

Av EliDa - 4 november 2011 20:14

Veckan har bara svischat förbi...som vanligt och nu är det fredag igen, och dessutom kväll. Vi har precis ätit lite fredagsgott, potatisgratäng och dubbla mozzarellabiffar. Vi är förresten bara tre i soffan, Isabella sover hos mormor och Emelia har somnat för natten. Hon hann inte med någon middag utan fick 2 1/2 del välling istället...i ny nappflaska som hon ratade, det var bara att hälla över i en gammal. Förhoppningsvis är det en vanesak, det var annan pip på den här. Hon har även fått ny drickmugg, hon har fått dille på att alltid, ja alltid vända upp och ner så drickan droppar ur och ner på maten eller bordet och även när vi sitter brevid och ser henne. Så nu ska det väl ta slut på det hoppas jag. 


Höstlovsveckan är slut och vi har inte gjort så mycket mer än varit på öppna förskolan. Idag var Karin med barnen här och fikade. Trevligt med stimmigt och då sov ändå Olle en stund, att tre stora och en liten kan låta som en hel skolklass begriper jag inte. Kristoffer var på Höstfest med övernattning på fritis igår, det gillade han. Han hade ju även lite feber i början av veckan men är nu piggare. Imorron blir det lunch på stan med mamma för att fira våra födelsedagar lite...hon bjuder   Nu ska jag göra grabbarna sällskap i soffan till film och snacks


Trevlig Helg! 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards