Alla inlägg den 1 januari 2012

Av EliDa - 1 januari 2012 14:49


En sammanställning på 20011 års siffror:



  • Totalt sett sen Bloggen startades har jag skrivit 960 inlägg, lagt in 997 bilder och fått 598 kommentarer
  • Bloggen hade 2992 besökare, flest i Maj med 344 stycken
  • Jag skrev 395 inlägg, 53 som mest i Augusti
  • Hela 519 bilder och foton har jag lagt in under året, varav 84 stycken som mest i Juli
  • Ni mina läsare har gjort mig glad med 256 kommentarer, som mest i Maj med 35 stycken
Nu hoppas jag på att få slå några siffror och kanske även kunna tjäna några kronor på bloggen med eran hjälp via mina Bloggerfylänkar i menyraden

Av EliDa - 1 januari 2012 11:47

   Fina Emelia i sin nyårsklänning och med munnen full av minimarshmallows innan vi skulle gå hem till Jessica L och dom andra


Så ska man då vänja sig vid att skriva 2012 istället för 2011....kommer gå galant. Här gör vi inte många knop idag, både Emelia och jag går omkring i myskläder fortfarande. Gårdagen blev väldigt lyckad och trevlig tillsammans med goda vänner. När vi kom fick börja med snittar och tapastillbehör.....jag försökte mig på en oliv igen men näää, jag gillar inte smaken så där rakt av. Men snittarna var mumsiga     

  Anna var där med Nelli, Tim, Erica med pojkvän och sin stora son Alexander och hans flickvän.


Sen var det Anna C med sambo och tre barn, Jesscia som vi var hos hade man och fyra barn + en pojkvän till dottern. Och så var det vi tre....fullt hus med andra ord. 


Till huvudrätt fick vi potatisgratäng och kött av olika slag: Fläskfile x 2, kyckling x 2 och rådjur. Allt smakade underbart gott. Efterätt blev glass med chokladsås och strössel och innan tolvslaget dukades det fram olika frukter   

Drakfrukt och granatäpple, den första var väldigt smaklös men ändå god....lite frisk i smaken. Granatäpplet var inget jag tyckte om. Men kul att smaka och se vad det är. 


Emelia hängde i men hon blev tröttare och tröttare, till slut somnade hon mot pappa ca en timme innan tolvlsaget   Men vaknade till när vi la ner henne på en säng. Så då fick hon vara vaken och spana på raketer    Och skåla in nyåret med oss andra  


Efter raketer och bubbel kände vi att vi hade rubbat på Emelias rutiner tillräckligt och knölade på vinterkläder och bäddade ner henne i vagnen för att traska hem igen. Hon var så duktig och tålmodig hela kvällen....knappt något gnäll alls, det är en lätt unge att ha att göra med trots rutinrubbningar. Det smällde en del när vi gick hem, men vi såg även många rislyktor på himlen....så fint. Något jag skulle kunna tänka mig att skicka upp nästa Nyårsafton.....om det nu blir någon när det ryktas om att världen ska gå under   Emelia somnade om efter en stund och det var bara att klä av overall och stoppa ner i sängen igen.....hon sov som en gris, älskade unge   


Tack alla för en mysig kväll och god fortsättning på det nya året

2012

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards