Alla inlägg den 10 januari 2012

Av EliDa - 10 januari 2012 20:47

En termosmugg med te, en apelsin och ett blogginlägg får bli avslut på den här kvällen, ska ta en varm dusch också och sen krypa ner i sängen.....ska bli skönt. Är trött och har värk i ryggslutet, vet inte vad det beror på. Har gått lite längre än vad jag är van vid sen långledigheten kanske. Lämnade Emelia till lunch på Kotten och tog sen tåget mot Mjölby och Af....utan tågproblem. Fick träffa en väldigt trevlig handläggare, väldigt lyhörd och tillmötesgående. Jag tror hon kommer hjälpa mig att kunna komma in i något igen....sen vad det blir får vi se. Först ska jag ta reda på hur många dagar jag har kvar att stämpla och om jag är berättigad till en ny period när mina dagar tar slut. Om dagarna tar slut och jag inte hunnit hitta något som passar så blir jag inskriven i JOB igen. Kanske inte det bästa men hellre det än inga pengar alls. 


Kom hem till Mantorp också utan problem och gick för att hämta Emelia. Hennes sömnruta var inte ifylld, trodde inte dom fyllt i något men att hon sovit. Hahaha trodde jag, den ungen satt och hängde i vagnen på vägen dit så jag sa att hon kommer säkert somna efter maten. Men den stackarn som hade i uppdrag att söva stod i en halvtimme utan att Emelia somnade. Hon var på väg ett par gånger men så fångade någonting hennes nyfikenhet. Det var ett tåg som for förbi och tutade. Till slut gav hon upp och lät henne vara vaken. Så när jag kom var det full lek med duplo, knappt så jag fick med henne hem. Hon somnade på vägen hem såklart. Nu ikväll somnade hon ganska omgående även om hon var lite ledsen. Det har varit lite svårt att komma tillbaka in i rutiner igen efter lovet, men nu går det nog åt rätt håll, bara dagis kommer igång ordentligt. Apelsinen är uppäten och teét fortfarande för varm så lite mer surf innan läggdags....godnatt   

Av EliDa - 10 januari 2012 08:02

Har fått iväg dom Stora till skolan, Kristoffer med snowracer och hjälm i högsta hugg, det skulle åkas på gympan. Isabella gick iväg och jag vände mig om och såg att hon glömt sin mobil i trappen, tur att hon inte hann långt. Hon hade nog inte blivit glad och dessutom kan jag behöva få tag i henne senare idag.


Emelia har lite senare dagistid idag eftersom jag ska till Af. Så idag blir det över lunch och kanske även mellis för hennes del. Jag ska träffa en handläggare som är mer inriktad på kunder i behov av rehab.....som jag tex. Jag kan ju i nuläget inte jobba med vad som helst så då får man ta andra vägar, kanske någon utbildning eller arbetsprövning på någon arbetsplats. Jag hoppas bara jag kommer dit och hem utan större problem. 


Ska ge er ett par bloggtips också

En blogg som jag läst ett tag nu handlar om just nu mest om Denise, född i vecka 23+1, en liten kämpe

Via den bloggen hittade jag en annan blogg av en tjej vars tidigare blogg jag läste lite då och då. Hon är en trebarnsmamma på 25 år som fått diagnosen dödlig fetma. Också en blogg om att kämpa. 


Nu ska jag göra mig frukost, ha det :)

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards