Alla inlägg den 13 juni 2012

Av EliDa - 13 juni 2012 21:40

En dag kvar i skolan för barnen, på fredag är det skolavslutning.....igen :) Rickard ska jobba, Isabella ska till Östra Tollstad´s kyrka och dit är inte sjuor och åttor´s föräldrar välkomna....det blir för trångt. Men nästa år får vi gå och som tur är så slutar inte Kristoffer sexan då. Jag och dom andra två får åka med Jessica och co till Viby Kyrka för skolavslutning. Hoppas på fint väder, i allafall uppehåll men det återstår att se.


Jag har haft bagarstuga här i två dagar, i måndags var både Anna och Jessica här för bakning av bullar och moccarutor. Vi gjorde bullar på totalt två liter mjölk och med tre fyllningar: Vanilj, choklad och kola. Det var effektivt att baka tillsammans, trots att Anna stack iväg ett par timmar så vi var barnvakt åt Nelli. Det var kaos ett tag men vi redde ut det :) Igår var det bara Jessica här så då bakade vi chokladbollar och någon annan chokladkaka, som påminde om kladdkaka i konsistensten. Så nu finns det lite fikabröd i frysen, få se när vi får till nästa bakdag för det kör vi på igen. 


Blev förvånad över Emelia igår, hon somnade själv i sin säng. Vi var mitt uppe i kvällsrutiner med blöjbyte, nattlinne (som hon ofta vill ha nuförtiden) Vi hade lite städning kvar i hennes rum och så hade visst inte tandborstningen blivit av. När jag bad henne komma för en puff i nubinetten så vägrade hon....trotsig som hon är. Så några minuter senare gick jag för att hämta henne. Då hade hon krupit upp i sängen, dragit täcket över sig och låg och myste. Hon märkte inte ens att jag var där så jag smög ut igen och lät henne somna.....tänk om varje kväll kunde vara så, men det beror ju på hur hon sovit på da´n och igår blev det ingen vila. Hon vaknade till lite senare och hostade men då gick jag in och lät henne andas lite halvt sovande med nappen i munnen, sen var det lugnt. Puffningen går bara bättre och bättre, nu ikväll andades hon jättebra själv. Nu hostar hon ju inte lika mycket som förra veckan så vi kan nog lägga undan inhalatorn till nästa gång bacillerna kommer krypandes. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards