Alla inlägg den 1 juli 2012

Av EliDa - 1 juli 2012 11:57

I början av veckan hade jag känningar av en förkylning och på det så fick jag problem med ögonen, plockade ur linserna för att låta ögonen vila någon dag innan vår minisemester. Är det inte typiskt? När man för en gångs skull ska göra något mysigt så blir jag alltid sjuk. Det var bara att börja preparera med allt jag kunde komma över: Panodil, nässpary, Kan Jang, c-vitamin.....you name it   På tisdagsmorronen var högra ögat ganska igenklibbat, nu kändes det som det var kört.....resan var förstörd. Behandlade under dagen med dropparna som Emelia fick utskrivet och det blev väl bättre även om ögonen har varit röda dessa dagar. Jag avskyr att ha glasögon, dom är bara i vägen så det fick bli linser på dagarna och utan på nätterna. Annars kör jag ju med dygnetruntlinser....så befriande.


I allafall så kom vi iväg och det kunde varit värre med både ögon och förkylning så det känns skönt. Men jag hade med mitt lilla medicinförråd i vagnen....för säkerhets skull. Vi åkte ju redan vid 5.15 så när vi kom upp blev det frukost på McDonalds, sen vidare mot hotellet för inlämning av bagage innan vi fortsatte ut mot Djurgården för besök på Wasa, Akvarium och Gröna Lund


 




Det enda som åktes på Grönan var Veteranbilarna för Emelia och Rickard, det var trevligt att bara gå kolla alla andra som åkte. Emelia hittade en söt nyckelpiga som vi köpte åt henne, hon fick även en ballong med Barabapappa på. Sen att hon inte gillar att ha den brevid sig i vagnen är en annan femma   


Framåt kvällen begav vi oss tillbaka till hotellet, rätt trötta eftersom vi varit vakna ett tag. Checkade in och sen tog vi det bara lugnt på rummet innan vi somnade. Rickard och Emelia sov båda innan 21.00, jag hostade mig igenom natten men det brukar vara så vid mina förkylningar. Mitt i natten vaknade vi av att Emelia drömde något, som hon skrek....i ren panik. När hon la sig mellan oss och vi höll om henne sa hon "jädd", vet inte vad det var som hon var så rädd för....stackars barn. 


 


Andra dagen vaknade vi, åt god hotellfrukost och checkade ut ganska snart. Vi lämnade in vårat bagage på Cityterminalen så vi skulle slippa åka till hotellet igen. Vi spenderade några timmar på Skansen men vi trodde nog att det skulle vara mer djur. Vi var visserligen inne på SkansenAkvariumet, det var lite häftigt. Man kom ganska nära djuren och mot utgången kunde man klappa en Kungsboa och sån där hårig spindel.....gissa vem som klappade    Häftigt!



Vi promenderade även i Gamla Stan och vid Slottet innan vi gick tillbaka till CT i väntan på bussen hem




Två fina dagar med Älskling och Emelia, nästa gång hoppas jag att vi kan ta med dom stora på något kul. Är visserligen lite veckovill (känns som måndag) för igår började Rickard jobba igen, han har sex långa dagar framför sig så jag kommer bli ensam mycket med Emelia. Men idag kommer mamma och gör oss sällskap och på tisdag kommer ju dom stora hem igen. Så då blir det inte lika ensamt   

    

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards