Alla inlägg den 16 juli 2012

Av EliDa - 16 juli 2012 15:31

Det har varit lite stiltje på "Knytet" dom sista dagarna, som i övriga bloggvärlden så här års. Så det här inlägget får bli en uppdatering om dom senaste dagarna. Men först ett par bilder från landet


   


I torsdags hade jag det ju som jag skrev då jävligt jobbigt med ögat. Det var bättre framåt eftermiddagen men på fredag morron så var det dags igen. Var rätt jobbigt att ha glasögon så jag valde att ha linsen i det högra ögat och vara utan i det som gjorde ont. Blev väl lite smidigare än att ha glasögonen i vägen så fort ögat började tåras. Isabella skulle iväg till Vc för andra dosen av Gardasilvaccinet. Hon fick med sig Tina som sällskap eftersom jag inte såg något vidare just då. Sen blev det sakta bättre under dagen, var ute en stund och gungade med Emelia. Sen tog jag en ensam promenad till macken där jag köpte cola och godis till kvällen. Rickard hade redan varit och handlat så jag ville inte skicka iväg honom igen. 

 

I lördags vaknade jag och hade inget ont alls.....så skönt. Vi hade bestämt att åka till Sommen och hälsa på Jessica och co i deras husvagn. Så efter att Isabella blivit hämtad för att åka hem en kort stund och sen vidare med farmor och farfar till Blekinge stack vi iväg vi också. Synd bara att vädret var som det var....regnskurar och uppehåll om vartannat. Men vi hade det rätt bra ändå. Åt god sommarmat och hade det trevligt.

 

 

Emelia har äntligen börjat använda kepsen jag köpte tidigare i våras, hon har vägrat och gått omkring med sin solhatt som är lite för liten

 

     

Busfrö´t Melvin som snart fyller 1 år, svårt att fatta för han är fortfarande väldigt liten i växten, snabb är han när han kryper och klättrar överallt

 

När det äntligen blev ett längre uppehåll så gick vi ner till bryggan där Kristoffer och Linuz fiskade

 


Blev ingen fisk på dessa kastspön, men Jessicas mamma fick på metspö

 

Vi åkte även in till Tranås en sväng, det var något halvtaskigt skrangligt tivoli på besök. Inte mycket att ha men det fick bli ett snöre med vinst att dra i för Emelia och en karusell som bara for runt för Kristoffer. Först framåt en massa varv och sen bakåt lika många  Som han mådde illa efteråt, han var likblek, illamåendegrön och askgrå på samma gång. Ett tag trodde jag verkligen att han skulle kräkas. När vi väl kommit tillbaka till campingen så fick han i sig lite dricka och fika. Sen såg han piggare ut även om han sa att han hade ont i magen....stackarn, vilken åktur, den gör han nog inte om. Vi hade ju haft med oss Linuz på vägen dit så honom tog vi med oss hem också, men först stannade vi på Godisbutiken för lite lördagsgott. 

 

Igår söndag åkte även Kristoffer mot Blekinge så nu är vi själva en vecka, ja lilla Emelia har vi ju såklart. Vi gjorde inte många knop på förmiddagen, jag tog med Emelia till gungorna en stund och när vi kom tillbaka kokade jag korv till lunch och Emelia, ja hon slocknade på soffan....i 90 minuter.  Eftermiddagen bjöd på fika i Motala hos svärisarna, men det var Ralf som stod för fika och tårta eftersom han fyllde tidigare i veckan. På vägen hem stannade vi och handlade lite så vi kunde göra varma mackor. Emelia fick en vanlig smörgås och oboý ( mitt dumma nöt    ) så hon somnade ju gott....inte alls   Att jag inte lär mig, har visst vissa problem att stå emot hennes tjat, det borde ju varit ren mjölk så hade hon nog somnat lite lättare. Högare unge får man leta efter....som hon höll på, det fick bli våran säng tillsammans med pappa när han somnade. Då tog det inga längre stunder för när jag gick och la mig en stund senare så snarkade dom ikapp 

 

Måndag idag och vi har varit ganska effektiva måste jag säga. Rickard har fixat i trädgården där han klippt och trimmat gräs, häck, buskage och ogräs. Han har även fixat i husvagnen som ska besiktas imorrn inför Vimmerbytrippen nästa veckoslut. Jag har städat undervåningen och kört lite tvätt varvat med sandkaksbygge med Emelia. Känns skönt att ha städningen gjord, det var verkligen på tiden. Få se hur länge det dröjer innan jag orkar ta itu med det nästa gång   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards