Alla inlägg den 6 januari 2013

Av EliDa - 6 januari 2013 15:16

En dag av ledighet till, för vissa, jag ska köra mina tre timmar imorron men resten av familjen har ledigt. Terminen börjar med studiedag både i skolan och på dagis. Sen återgår allt till vardag igen och det ska bli skönt. Dom stora kommer därför redan ikväll, så slipper dom vara själva imorgon. Emelia har tjatat om dagis flera gånger så jag tror hon längtar dit. Det är rätt svårt att hålla ordning på rutinerna när man bara går hemma.


Idag är det en sån där grå, blöt och tråkig dag, den snö som finns kvar är bara smutsig och ful. Gatorna är smockfulla med grus som man sen släpar med in.....blä, ska det vara så här kan det bli vår redan nu men det är väl att hoppas på för mycket. Jag tog mig i alla fall i kragen och gjorde Emelia sällskap ut en sväng, hon har nog varit inne lite för mycket dom sista dagarna. Kall om fingarna blev jag efter en stund i lekparken där hon gungade, åkte kana och klättrade omkring i skitiga utrymmen.....härligt värre alltså  


Inne pluppas det pärlor (= pärlplattor och halsband) leksaker dras ut men är inte lika kul att städa tillbaka och så har "vi" ritat lite i soffan (på det vita överdraget till på köpet) när mamma tittade bort en sekund.....okej då, lite mer kanske   


Har insett att om jag fortsätter i den takt med 365 bilder så kommer bloggen fyllas till bredden med såna inlägg, hoppas det inte blir alltför tråkigt. Men jag känner att det blivit lite roligare att blogga igen så förhoppningsvis blir det en fortsatt lagom blandning av allt. Det har tack vare den utmaningen blivit mer trafik och kommentarer, det gillar jag. 

Av EliDa - 6 januari 2013 15:06

Bild 10/365


I lekparken var det grått och geggigt, bänken får representera Tema 23 Blött

Där sitter man inte gärna idag


 

Av EliDa - 6 januari 2013 15:05

Bild 9/365


Idag är det en sån där grå tråkig dag, typiskt för Tema 140 Januari

 

    

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards