Alla inlägg den 7 januari 2013

Av EliDa - 7 januari 2013 19:47

Tog inte många minuter innan Emelia somnade i soffan idag efter kvällsrutinerna. Hon har inte sovit på da´n, hjälpt pappa att baka thekakor och så har kompisen Melvin varit här. Full fart hela da´n alltså. Undrar om hon tycker att den där söta lilla bebisen förvandlats till ett framfarande monster. Vet inte hur många gånger han var på henne så hon började gråta. Hon gav igen men jag försökte få henne att förstå att han inte gjorde det med flit. Han är ju i allafall mer än ett år yngre och att hon inte får slå tillbaka. Humör har hon och säger ifrån på skarpen även om hon är ledsen. På sätt och vis är det ju bra att hon inte bara tar emot. Och hon kan hon också, i allafall en gång var det hon som slog först. Men mestadels hade dom kul ihop, busar och skrattar så där härligt som bara små barn kan. 


Idag fanns inte min skjuts hem på parkeringen efter jobbet, fick gå istället men möttes av doften av nybakat bröd och det var inte dåligt. Thekakor hade sambon gjort igen. Åkte och handlade efter en stund och plockade därefter upp Jessica och Melvin så dom kunde komma hit lite tidigare. Det har även blivit bullar bakade....även dom av Rickard. Åt först en sen lunch/tidig middag och så fikade vi när Fredrik kommit från jobbet. Melvin som inte heller han sovit nått idag var på hugget och gjorde bara rackartyg efter fikat....allt för att inte somna. Hoppas dom hann hem innan han däckade och att han sover skönt han nu också. 


Nu ska jag upp och ta en varm dusch för att sen mysa in mig i min pippionepiece. Blir nog lite the och en macka. Se om det är något vettigt på tv innan jag somnar för natten. Imorrn ska jag väcka tre barn, jag måste gå vid sju så dom två stora får klara sig en stund själva men det gick bra innan jullovet och gör det säkert nu också. 


Vet en till som är trött ---------> Han i soffan, sover han också   


Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards